zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Middelbaar geschoolde vrouwen willen niet hogerop

10 december 2003 - Veel middelbaar geschoolde vrouwen willen niet hogerop in hun carrière. Dit blijkt uit een onderzoek van de vakgroep Arbeidscommunicatie van de VEA, de vereniging van communicatiebureaus.

Uit het onderzoek komt naar voren dat de vooroordelen over typisch vrouwenwerk, lagere lonen en een kortere werkweek voor een deel op waarheid berusten.



(V)mbo-opleiding
Carrière-ontwikkelingen gaan voor een groot deel voorbij aan vrouwen met een (v)mbo-opleiding. Een kwart van de vrouwen die deelnamen aan het onderzoek werkt bij voorkeur in de zorgsector. Tien procent wil werken in de maatschappelijke dienstverlening. Het merendeel heeft een duidelijke voorkeur voor kleine bedrijven in de non-profitsector. Geld is voor de meesten minder belangrijk dan een goede werksfeer. Belangrijkste arbeidsvoorwaarden zijn mogelijkheden voor ouderschapsverlof, kinderopvang, parttime werken.

Geen glazen plafond
Gemiddeld opgeleide vrouwen voelen zich beter thuis in een traditionele man-vrouwverdeling en hebben bij gebrek aan ambitie geen last van een glazen plafond.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Thuiswerker is zich tijdens lockdown meer bewust geworden van cybersecurity
 Bijna alle partners willen aanvullend geboorteverlof opnemen
 Pandemie heeft drastische gevolgen voor werk en inkomen Millennials en Generatie Z
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
Helft bedrijven heeft moeite met datamanagement (1) 
Ook Renault en Nissan snijden in prijzen elektrische auto's (1) 
Vier op de tien vinden klantenservice financiële dienstverleners ondermaats  (2) 
Thuiswerken & flexibiliteit: Nederlander verwacht blijvende impact op werk door pandemie  (1) 
top10
Het geheim van succesvolle cybersecurity: business in verbinding met IT
Hoe kunnen banken en financiële instellingen reageren op COVID-19?
Twee derde van de Europese organisaties maakt actief gebruik van kunstmatige intelligentie
Iedereen aan de slag, aan de slag voor iedereen
De toetsstenen voor leiderschap in vier criteria
De onstuitbare opmars van de barcode in het dagelijks leven
Wat zijn de regionale gevolgen van corona?
Platform de Toekomst van Arbeid geeft boost aan hervormingen werken, leren en sociale zekerheid
Welke HR-banen verschijnen de komende tien jaar?
Nauwelijks beweging in de luchtvaart in mei
meer top 10