zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Omzet eigen merken supermarkt stijgt tijdens Paasweek

7 maart 2016 - Tijdens de Paasweek ligt de omzet van eigen merken van de supermarkten gemiddeld vijf procent hoger dan in andere weken. In 2015 was gemiddeld 43,5 procent van de totale supermarktomzet eigen merk tijdens Pasen.

 Normaal ligt de omzet van eigen merken op 41,5 procent. De stijging komt vooral doordat er met Pasen meer luxe producten van het eigen merk, zoals AH Excellent, PLUS Moment en Lidl Delicieux, worden aangeboden. Maar ook het standaard eigen merk is dan meer in trek.



Prognose Paasomzet 2016
Dit jaar wordt een paasomzet van 776 miljoen euro verwacht. Dit is een stijging van 1,5 procent ten opzichte van de omzet tijdens de Paasweek van 2015.

Verschuiving top vijftien Paasartikelen
In de top vijftien aan Paasartikelen hebben de assortimentsgroepen bakproducten en rundvlees de plaatsen ingenomen van overig vlees zoals gourmetschotels en buitenlandse kazen. De top vijf artikelen tijdens Pasen zijn gevuld brood/paasbrood, onderleggers/toastjes, ijs desserts, voorgebakken brood en maaltijdsalades.

Stijging omzetgroei februari 2016
De supermarktomzet is in februari met 1,8 procent gestegen naar 2,58 miljard euro. In februari 2015 was dit 2,54 miljard. De omzet per kassabon daalde met -0,4 procent naar 22,09. Het aantal uitgegeven kassabonnen steeg in februari echter met ruim twee procent.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Sterk herstel China, maar wel veel lijken in de kast
 Motorverkoop op weg naar herstel na coronadip
 Opleiders schakelen razendsnel om naar digitale schoolbanken
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Supermarkten 'gewoon' open op Eerste & Tweede Kerstdag
 Supermarktomzet februari stijgt 1,2 procent
 Prijsniveau supermarkten omhoog door grondstoffenschaarste
 Supermarkten zoeken naar managers
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Slechts vijf procent vindt innovatie het belangrijkst bij keuze financiële dienstverlener (1) 
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg (1) 
Corona-klagen (1) 
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’  (2) 
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
top10
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
Vacaturetrend: op weg naar herstel
Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
Consumentenuitgaven in juni nog steeds tien procent lager dan in 2019
Mismatch talent nog nooit zo groot door snelle technologische ontwikkelingen
Helft slaapt slecht voor sollicitatiegesprek
Ruimbagage meenemen bijna twintig procent duurder in drie jaar
Meeste reizigers nog steeds onbeveiligd online op openbare WiFi-spots
Zoomend op weg naar het nieuwe normaal
meer top 10