zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederlander staat neutraal/positief tegenover medewerkers klantcontactcenters

3 februari 2016 - Waar de telemarketingbranche kampt met een hardnekkig imagoprobleem, staan de meeste Nederlanders neutraal of zelfs positief tegenover medewerkers van klantcontactcenters.

Dit blijkt uit recent gepubliceerd onderzoek van Ipsos in opdracht van de Klantenservice Federatie (KSF). Blijkbaar is het onderscheid tussen enerzijds agressieve verkopers en anderzijds klantgerichte serviceverleners voor de meeste mensen duidelijk. Drie van de vier Nederlanders geven aan neutraal of positief tegenover de medewerkers van klantcontactcenters te staan. Slechts een op de vier mensen geeft aan ook over deze beroepsgroep kritisch te spreken.


De KSF is blij dat klantenservicemedewerkers op een verjaardag weer met trots over hun beroep kunnen vertellen. "Het is goed om te zien dat het imago van medewerkers klantcontact redelijk positief is. Zij doen hun best om klanten goede service te verlenen," aldus Geeske te Gussinklo, directeur van de KSF.

Verantwoording
Om het imago van medewerkers van klantcontactcenters te meten, vroeg Ipsos in week 51 Nederlanders van achttien jaar en ouder naar hun mening over deze beroepsgroep. Dit veldwerk vond plaats tussen dinsdagmiddag 22 december en donderdagmiddag 24 december 2015. Ipsos voerde het onderzoek online uit onder een representatieve steekproef van circa 1.000 Nederlanders.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een smart kantoor laat iedereen fijner, beter en veiliger werken
 Spotler neemt Engelse marketing automation speler over
 Overheid loopt voorop in persoonlijke ontwikkeling
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Bedrijven missen kritische inzichten in verdere personalisering klantcontact
 Minder tijd voor klantcontact door verouderde systemen
 Moderne tijden, modern klantcontact
 Voldoet uw organisatie aan de voorwaarden voor klantcontact?
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Vertrouwen onder koppels groot op financieel vlak (1) 
E-mail marketing in tien stappen (1) 
Leaserijders worden gediscrimineerd op leeftijd en prijs (1) 
Werknemers opener dan wettelijk verplicht over medische gegevens (1) 
Een derde van de Nederlanders niet fysiek actief tijdens werkdag (1) 
Hoe we zelf ons succes saboteren (2) 
Een op de drie Nederlanders moet op eigen kosten naar het werk  (1) 
top10
Vijf tips voor de inrichting van de werkplek van de toekomst
Hoe moet ik omgaan met manipulerende mensen?
Werknemer schaamt zich voor de manier waarop organisatie omgaat met klanten
Salaris bij nieuwe baan voor vrouw belangrijker dan voor man
'Bedrijven moeten zich hard maken voor meer vrouwen in datawetenschap'
Grootste organisaties maken verwachtingen consument niet waar
Vrouwen fors minder benaderd door recruiters dan mannen
Steeds meer lawaai op de werkvloer
Nederlander heeft liever geen expat als collega
IT'er merkt krappe arbeidsmarkt niet in portemonnee
meer top 10
vacatures
meer vacatures