zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Paard van Sinterklaas is trendsetter

7 december 2015 - De Sint met zijn witte paard weet het natuurlijk al jaren: wit is dé kleur voor uw vervoersmiddel. Ook dit jaar is de kleur wit weer populairder geworden. Dit jaar is negentien procent van de nieuwe personenauto’s wit. Dat is tien keer zo veel als in 2007.

Nu de maand van de lijstjes weer is aangebroken, heeft VWE de favoriete autokleuren van het jaar weer op een rij gezet. De meest gekozen kleur voor personenauto’s is nog steeds grijs, gevolgd door zwart. Het aandeel van deze twee kleuren is dit jaar echter wel gedaald. Op de derde plaats van meest verkochte kleuren staat wit. In 2007 was nog maar 1,9 procent van alle nieuwe personenauto’s wit, maar sindsdien is het aandeel witte auto’s snel gestegen. Ook in 2015 is wit weer populairder geworden. In de eerste elf maanden van dit jaar was negentien procent van de nieuw verkochte auto’s wit, bijna één op de vijf dus. Andere kleuren die dit jaar populairder werden zijn blauw, groen en rood. Dit zijn alle drie kleuren die jarenlang steeds minder werden gekozen, maar die nu dus weer een comeback laten zien. De kleur bruin is na een opleving enkele jaren geleden weer op z’n retour.



Wit vooral populair voor kleine auto’s
Van alle nieuw verkochte auto’s uit het kleinste A-segment in 2015 had maar liefst 31 procent witte lak. Voor grote sedans wordt zelden wit gekozen. Van de auto’s uit het F-segment (zoals de Mercedes S-klasse) is dit jaar maar 1,6 procent wit. Wit is ook een populaire kleur voor nieuwe midi-SUV’s, maar weer minder voor grote SUV’s.
De meest verkochte witte auto’s waren in de eerste elf maanden van dit jaar de Kia Picanto (3.612 witte exemplaren), gevolgd door de Volkswagen Up! (3.188).

Witte occasions ook populair
Ook bij occasions is wit een gewilde kleur. Witte occasions worden duidelijk sneller verkocht dan gemiddeld. En sneller dan het vaak gekozen grijs of zwart. Opvallend is dat crèmekleurige occasions het snelst verkocht worden. Deze cijfers kunnen echter een vertekend beeld geven doordat slechts enkele modellen in deze kleur geleverd zijn (vooral Fiat 500’s). Gele en oranje occasions staan het langst te wachten op een nieuwe eigenaar.
De gemiddelde statijd in 2015 voor occasions tot acht jaar oud:

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 IT-professional staat open voor een nieuwe baan, maar wordt niet benaderd
 Tien MVO-managers op shortlist voor titel ‘MVO Manager van het Jaar 2018’
 Nederlander heeft liever geen expat als collega
 

Gerelateerde nieuwsitems

  Vraag naar leaseauto’s met lage bijtelling groeit met een derde
 Occasionverkopen blijven groeien
 Peugeot 308 SW populairste lease-auto in augustus
 Occasion wint van nieuwe auto
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Vertrouwen onder koppels groot op financieel vlak (1) 
E-mail marketing in tien stappen (1) 
Leaserijders worden gediscrimineerd op leeftijd en prijs (1) 
Werknemers opener dan wettelijk verplicht over medische gegevens (1) 
Een derde van de Nederlanders niet fysiek actief tijdens werkdag (1) 
Hoe we zelf ons succes saboteren (2) 
Een op de drie Nederlanders moet op eigen kosten naar het werk  (1) 
top10
Vijf tips voor de inrichting van de werkplek van de toekomst
Hoe moet ik omgaan met manipulerende mensen?
Gepland netwerkonderhoud? Zo stelt u iedereen op de hoogte
Directie laat toegevoegde waarde IT-afdeling links liggen
Salaris bij nieuwe baan voor vrouw belangrijker dan voor man
'Bedrijven moeten zich hard maken voor meer vrouwen in datawetenschap'
Werknemer schaamt zich voor de manier waarop organisatie omgaat met klanten
Grootste organisaties maken verwachtingen consument niet waar
Vrouwen fors minder benaderd door recruiters dan mannen
Steeds meer lawaai op de werkvloer
meer top 10
vacatures
meer vacatures