zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Birgitta Kramer van Vitens is ‘MVO-manager van het jaar 2015’

5 november 2015 - Op het zestiende Nationaal Sustainability Congres, waar ruim 300 vooraanstaande deskundigen op het gebied van duurzaamheid bijeen waren, is Birgitta Kramer (Manager Duurzaamheid bij Vitens) verkozen tot ‘MVO-manager van het jaar 2015’.

Maurits Groen, duurzame ondernemer en nummer een in de Trouw Duurzame 100, reikte de bokaal uit. Royal HaskoningDHV, VNO-NCW en Interface organiseerden deze ‘MVO-manager van het jaar’ verkiezing voor de vierde maal.


 
Negen kanshebbers
Ruim 250 personen die tot de beroepsgroep MVO-managers gerekend kunnen worden, hebben in eerste instantie met een stemming negen MVO-managers gekandideerd. Een deskundige jury heeft daaruit drie personen genomineerd voor deze titel. Naast Birgitta Kramer waren dit Harry Hofman (MVO Manager bij Strukton) en Fokko Wientjes (Vice-President Corporate Sustainability & Public Private Partnerships bij DSM).
De jury heeft dit keer extra waardering gegeven voor MVO-managers die verder gaan in het werken aan duurzaamheid dan binnen het eigen bedrijf, bijvoorbeeld met activiteiten in de sector of in de keten.

Voorkeursstem
De abonnees op de nieuwsbrief van het Online Kenniscentrum Duurzaam ondernemen hebben hun voorkeursstem kunnen uitbrengen op één van de drie genomineerden. Deze stemming woog voor 60 procent mee in het eindoordeel. Op het Nationaal Sustainability Congres, het grootste jaarlijkse congres op het gebied van MVO en duurzaamheid, konden de deelnemers via SMS stemmen op hun favoriete kandidaat. Deze stemming woog voor 40 procent mee.
 
Birgitta Kramer, Manager Duurzaamheid bij Vitens
Birgitta veel bereikt binnen Vitens en in de totale drinkwatersector die tot voor kort zelden het nieuws zocht. Zo heeft Vitens de discussie aangezwengeld over de grondwaterkwaliteit in Nederland door zich in het politieke debat over schaliegas te mengen. Birgitta zet zich in voor de beschikbaarheid van kraanwater op straat en in de horeca via de campagne ‘Overal Kraanwater Graag’. Ook de campagne op het gebied van het besparen van energie door korter te douchen, in samenwerking met een NGO en een bedrijf viel op. Daarnaast heeft ze gewerkt aan initiatieven van Vitens om de waterketen te verduurzamen en circulair denken te bevorderen. Zo leidde ze onder meer de transitie van Vitens naar 100 procent groene Nederlandse windenergie en werkte aan de terugwinning van grondstoffen zoals methaangas, kalk en humuszuren, die vrijkomen bij waterwinning.

De prijs
Als winnaar ontving zij een cheque voor een geheel verzorgd weekend voor twee personen in Duurzaam Landgoed Zonheuvel te Doorn.
Op maandag 9 november opent Birgitta Kramer als ‘MVO Manager van het Jaar 2015’ de Amsterdamse effectenbeurs Euronext met de gongslag in bijzijn van de andere genomineerden en de organisatoren van de verkiezing.
 
Inspiratie voor branche
Folkert van der Molen, marketingmanager Planning & Strategie bij Royal HaskoningDHV en initiatiefnemer van de verkiezing: "Beoogd doel van de verkiezing van MVO-manager van het jaar is om via de winnaar andere MVO-managers te inspireren. Met de vorige winnaars (Carola Wijdoogen van NS, Anniek Mauser van Unilever en Annette van Waning van Vebego) is dat volop het geval geweest. Wij gaan er wederom vol van uit dat wij met Birgitta Kramer van Vitens als winnaar van dit jaar ook weer een groot inspirator verkozen hebben."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Administratieve, logistieke en sales banen meest populair onder werkzoekenden
 Klanttevredenheid op hoger level met ISO 10000-serie
 Vijf manieren om data-downtime te voorkomen tijdens de vakantie
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Drie finalisten ‘MVO-manager van het jaar 2015’ bekend
 Verkiezing ‘MVO-manager van het jaar 2015’ van start
 Carola Wijdoogen verkozen tot ‘MVO-manager van het jaar 2014’
 Vier genomineerden ‘MVO-manager van het jaar 2013’ bekend
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
Waarom vinden medewerkers mij kort door de bocht? (1) 
Zoveel verdient Ferrari op elke verkochte auto (1) 
40 procent werknemers ervaart grote afstand tot baas (1) 
Hoe je je kunt vertillen aan je coachende rol (1) 
Werkgevers worstelen met gespannen arbeidsmarkt (1) 
Solliciteren? Vertel uw persoonlijke verhaal (1) 
Haastige spoed is ook in de verkoop zelden goed (4) 
top10
Leidinggevenden hebben geen idee wat personeel bezighoudt
Werkgeluk nog steeds bepaald door dezelfde factoren als 50 jaar geleden
50 procent loopt risico baan te verliezen door intelligente technologie
Hoogopgeleide medewerkers willen blijven leren
Ontwikkeling medewerkers topprioriteit bij Nederlandse bedrijven
Vijf stappen om relevant te blijven in het digitale tijdperk
Meer werkenden, behalve onder jongeren
Klantervaringen steeds belangrijker voor succesvolle supply chain-strategie
'Kleine' overtreding, torenhoge autoverzekeringspremie
WiFi op vakantieparken steeds vaker voorzien van snelheidslimiet
meer top 10