zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Eenmansbedrijfje in gevecht met Microsoft

13 november 2003 - De muis tegen de olifant. Een Deventer eenmansbedrijfje is in een juridisch gevecht verwikkeld met het grote Amerikaanse Microsoft over naambellen. De ondernemer uit Deventer met als bijnaam 'de microsoof' registreerde de belcode 'Microso' voor een landelijke hulplijn bij computerproblemen.

Microsoft had die naamnummers ook willen hebben.



0900-MICROSO
Het softwareconcern spande een kort geding aan, maar verloor en gaat daarom in hoger beroep proberen alsnog gelijk te krijgen. In afwachting daarvan heeft de ondernemer uit Deventer donderdag gezegd zijn landelijke computerhulplijn zo snel mogelijk te lanceren.
Ondernemer W. Nijkerk liet voor zijn bedrijfje Omega ICT de belcode drie dagen eerder vastleggen dan de Amerikaanse multinational. Hij registreerde de nummers 0900-6427676 en 0800-6427676. Zo kan hij de naambelnummers 0900-MICROSO en 0800-MICROSO gebruiken, maar bijvoorbeeld ook de woordcodes 'microsoof' en 'microsores'.

Eerste zeven letters
Bij naambellen staat de woordcode namelijk voor een nummer. Doordat alleen de eerste zeven letters relevant zijn, is het conflict ontstaan. Die zijn bij Microsoft en 'microsoof' gelijk.
Het hoger beroep dient 25 november voor het hof in Arnhem. Nijkerk is hoopvol.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Helft slaapt slecht voor sollicitatiegesprek
 Meeste reizigers nog steeds onbeveiligd online op openbare WiFi-spots
 Mismatch talent nog nooit zo groot door snelle technologische ontwikkelingen
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg (1) 
Corona-klagen (1) 
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’  (2) 
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
top10
Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
Skillspaspoort gaat cv vervangen
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg
Corona-klagen
Een vijfde verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
“Digitale les heeft positieve invloed op prestaties leerlingen”
Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
meer top 10