zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Drie randvoorwaarden voor succesvolle online marketing

13 november 2003 - Online marketing kan alleen met succes bedreven worden als de juiste soort en hoeveelheid offline ondersteuning er is. Uit uiteenlopend onderzoek concludeert de HPI Research Group dat succesvolle e-marketing alleen haalbaar is als er aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan.

Het gaat om de volgende drie randvoorwaarden, aldus HPI.



1. Menselijke interactie
Er moeten menselijke interactie en ondersteuning zijn bij de online campagne. Klanten willen - bijvoorbeeld voor vragen of assistentie - contact kunnen hebben met mensen van vlees en bloed. Vaak is een telefoonlijn of callcenter voldoende.

2. Multichannel benadering
Internet mag niet het enige verkoop- of distributiekanaal zijn. De boodschap en de dienst of product moeten ook via andere kanalen te krijgen zijn.

3. Meer macht voor de klant
Bedrijven moeten zich goed realiseren dat online campagnes gepaard gaan met tweerichtings communicatie. De klant verwacht en krijgt meer macht, inbreng, zeggenschap en transparantie.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 De uitdagingen van de nieuwe werkwereld
 Citrix onderzoek laat stand van zaken rond veilig remote werken zien
 Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden
 
 
 
reacties
 
S&S Online Marketin  |   | 
11-06-2009
 | 
12:50 uur
Het 2e punt geldt uiteraard niet voor Webwinkels. Een ander belangrijk punt is de gebruiksvriendelijkheid van de website. Als er meer website bezoekers worden gegenereerd door Online Marketing, maar de website schrikt bezoekers af, dan is er alsnog weinig resultaat.
Jan  |   | 
26-03-2021
 | 
08:50 uur
Interessant artikel. Zo zie je maar dat de ontvangers van online marketing altijd van vlees en bloed zijn. Dit moet je als online marketeer altijd in het achterhoofd houden als je een campagne opzet.

Verder ben ik het helemaal eens met het tweede punt van de multichannel benadering. De klant moet altijd de mogelijkheid hebben om het product online of offline te kunnen bestellen.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Aangeklaagd door cliënt wegens een beroepsfout: wat nu?
reacties
Lynk&Co 01 (1) 
Werknemers hoeven niet altijd bereikbaar te zijn (1) 
Werknemer vindt dat werkgever verantwoordelijk is voor werkgeluk (1) 
Foute kersttrui populair, maar niet op op de werkvloer (1) 
Kantoren en werkvormen veranderen radicaal (4) 
Wat mannelijke leiders moeten weten over het vrouwenbrein (1) 
Dat coachen is ook niet alles.  (2) 
top10
Alle obstakels voor de digitale transformatie van tafel
Nieuwe blik op security nodig in hybride wereld
Klaar met ransomware? Check dan deze vijf best practices
Samenwerking CIO-CFO stimuleert bedrijfstransformatie
Het werk van de toekomst: welke van deze vijf banen heb jij in 2030?
De uitdagingen van de nieuwe werkwereld
Nederlandse werknemers wereldwijd het minst gestrest
Rapport benadrukt belang van gelijke kansen en mogelijkheden voor hybride werknemers
Oganisaties doen er twee werkdagen over om op beveiligingsincidenten te reageren
Citrix onderzoek laat stand van zaken rond veilig remote werken zien
meer top 10