zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Drie randvoorwaarden voor succesvolle online marketing

13 november 2003 - Online marketing kan alleen met succes bedreven worden als de juiste soort en hoeveelheid offline ondersteuning er is. Uit uiteenlopend onderzoek concludeert de HPI Research Group dat succesvolle e-marketing alleen haalbaar is als er aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan.

Het gaat om de volgende drie randvoorwaarden, aldus HPI.



1. Menselijke interactie
Er moeten menselijke interactie en ondersteuning zijn bij de online campagne. Klanten willen - bijvoorbeeld voor vragen of assistentie - contact kunnen hebben met mensen van vlees en bloed. Vaak is een telefoonlijn of callcenter voldoende.

2. Multichannel benadering
Internet mag niet het enige verkoop- of distributiekanaal zijn. De boodschap en de dienst of product moeten ook via andere kanalen te krijgen zijn.

3. Meer macht voor de klant
Bedrijven moeten zich goed realiseren dat online campagnes gepaard gaan met tweerichtings communicatie. De klant verwacht en krijgt meer macht, inbreng, zeggenschap en transparantie.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   3 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
S&S Online Marketin  |   | 
11-06-2009
 | 
12:50 uur
Het 2e punt geldt uiteraard niet voor Webwinkels. Een ander belangrijk punt is de gebruiksvriendelijkheid van de website. Als er meer website bezoekers worden gegenereerd door Online Marketing, maar de website schrikt bezoekers af, dan is er alsnog weinig resultaat.
Jan  |   | 
26-03-2021
 | 
08:50 uur
Interessant artikel. Zo zie je maar dat de ontvangers van online marketing altijd van vlees en bloed zijn. Dit moet je als online marketeer altijd in het achterhoofd houden als je een campagne opzet.

Verder ben ik het helemaal eens met het tweede punt van de multichannel benadering. De klant moet altijd de mogelijkheid hebben om het product online of offline te kunnen bestellen.
Meer Uit Marketing  |   | 
5-04-2023
 | 
15:29 uur
Zelfs zonder offline ondersteuning kun je succesvol zijn in je online marketing. Zo kun je gebruik maken van diverse kanalen binnen de online marketing om je zichtbaarheid te vergroten. Zo kun je producten verkopen via Marketplaces en Affiliates om je online vindbaarheid te maximaliseren. Om dit te ondersteunen kun je gebruik maken van Chatbots of Chatfuncties waardoor een telefoonlijn of callcenter niet noodzakelijk is.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10