zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Drie randvoorwaarden voor succesvolle online marketing

13 november 2003 - Online marketing kan alleen met succes bedreven worden als de juiste soort en hoeveelheid offline ondersteuning er is. Uit uiteenlopend onderzoek concludeert de HPI Research Group dat succesvolle e-marketing alleen haalbaar is als er aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan.

Het gaat om de volgende drie randvoorwaarden, aldus HPI.



1. Menselijke interactie
Er moeten menselijke interactie en ondersteuning zijn bij de online campagne. Klanten willen - bijvoorbeeld voor vragen of assistentie - contact kunnen hebben met mensen van vlees en bloed. Vaak is een telefoonlijn of callcenter voldoende.

2. Multichannel benadering
Internet mag niet het enige verkoop- of distributiekanaal zijn. De boodschap en de dienst of product moeten ook via andere kanalen te krijgen zijn.

3. Meer macht voor de klant
Bedrijven moeten zich goed realiseren dat online campagnes gepaard gaan met tweerichtings communicatie. De klant verwacht en krijgt meer macht, inbreng, zeggenschap en transparantie.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Van smart tv tot speelgoedpop: deze apparaten in huis bespioneren u
 Nederlandse hackers nemen laptops over door ernstige kwetsbaarheden in Zoom
 Corona-versoepelingen in aantocht, maar bordspellen onverminderd populair
 
 
 
reacties
 
S&S Online Marketin  |   | 
11-06-2009
 | 
12:50 uur
Het 2e punt geldt uiteraard niet voor Webwinkels. Een ander belangrijk punt is de gebruiksvriendelijkheid van de website. Als er meer website bezoekers worden gegenereerd door Online Marketing, maar de website schrikt bezoekers af, dan is er alsnog weinig resultaat.
Jan  |   | 
26-03-2021
 | 
08:50 uur
Interessant artikel. Zo zie je maar dat de ontvangers van online marketing altijd van vlees en bloed zijn. Dit moet je als online marketeer altijd in het achterhoofd houden als je een campagne opzet.

Verder ben ik het helemaal eens met het tweede punt van de multichannel benadering. De klant moet altijd de mogelijkheid hebben om het product online of offline te kunnen bestellen.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Plan van Aanpak: 3 stappen voor meer e-mail marketingsucces
In dit white paper / Plan van Aanpak legt Spotler uit hoe je 1) je doelen en doelgroepen in kaart brengt, 2) met welke middelen je je doelen en doelgroepen bereikt en 3) wie het uitvoert en wanneer. Download het handige document, inclusief checklist.
Download het Plan van Aanpak
Lees verder
Customer experience verbeteren met digitalisatie supplychain
reacties
Horeca start glimlachcursus voor medewerkers (1) 
Tips om online de perfecte werknemer te vinden (1) 
'Beleggers hebben binnen 3 tot 6 jaar hun geld terug' (1) 
Subsidie voor ondernemende uitvinders (1) 
Optimisme technische bedrijven overstijgt coronacrisis (1) 
Een vijfde keurt tattoos op kantoor af (1) 
Marketeer mist kennis van online marketing (1) 
top10
Van smart tv tot speelgoedpop: deze apparaten in huis bespioneren u
Nederlandse hackers nemen laptops over door ernstige kwetsbaarheden in Zoom
De belangrijkste trends in mobile voor de zakelijke markt
Logisch dat we zo vaak onlogisch denken
Pandemie inspireert Nederlanders tot gerichte om- en bijscholing naar banen van toekomst
Nederlandse sollicitant omschrijft zichzelf het vaakst als ‘teamplayer’, ‘gemotiveerd’ en ‘ambitieus’
Nederlandse werknemer wil nieuwe digitale vaardigheden
Een op de vijf managers let op etniciteit bij aannemen medewerkers
De toekomst van IT innovaties in vijf opvallende steden
Bijna 900 procent meer aanvallen met fileless malware
meer top 10