zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Social media ook belangrijk voor de travel manager

21 juli 2015 - Om social media kan niemand meer heen – al is het soms gedwongen door de omstandigheden. Ook het feit dat de zakenreiswereld aan de apps en tweets moet om haar klanten te bereiken, wordt breed geaccepteerd. Dat schrijft Zakenreis.nl.
 

Maar het aantal travel managers dat social media binnen het eigen bedrijf benut, was op de druk­bezochte NATM-vergadering op minder dan een hand te tellen. Niet één om precies te zijn. Nina Ruokonen was jarenlang als senior sourcing manager verantwoordelijk voor het reisbeleid binnen het Finse Nokia, een bedrijf met destijds zo’n 30.000 medewerkers in meer dan zestig landen. Nadat de mobiele tak van Nokia werd overgenomen door Microsoft, was ze betrokken bij de integratie van het reisbeleid van beide bedrijven. De softwaregigant heeft op dat moment meer dan 100.000 werknemers in dienst.



Slecht nieuws
In de slechte jaren bij Nokia – en dat waren er heel wat – zag Ruokonen dat de werknemers binnen haar bedrijf de interne e-mails nauwelijks meer lazen en een afkeer kregen van intranet. Er stond toch alleen maar slecht nieuws op. Bovendien vond ze het intranet een onpersoonlijke manier om in contact te treden met haar reizende medewerkers. Ze besloot social media in te zetten, via een zogenoemd Enterprise Social network (ESN). Eerst met social cast en later met Yammer. "Ken uw publiek voordat u besluit welk social platform u gaat gebruiken en vraag u af wat de toegevoegde waarde is," zegt Ruokonen. "Instagram en Twitter zijn niet geschikt, LinkedIn leent zich beter voor B2B en recruiting, maar Yammer leent zich er heel goed voor persoonlijk contact met de reizigers."
Als er al iets bestaat binnen het bedrijf, zoals een Facebook-groep, dan is dat ook een mogelijkheid. Social media heeft voor op een intranet dat het interactief is. "U stuurt niet alleen berichten vanuit het bedrijf, uw reizende medewerker kan ook berichten terugsturen."


Bron: Zakenreis.nl, NATM
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Aegon NL beste Europese verzekeraar op Social Media
 Organisaties: investeer in digitale klantinteractie of mis de boot
 Marketeers zetten wereldwijd in op social
 Social sharing biedt kansen voor het bedrijfsleven
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10