zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Valse euro's nauwelijks van echt te onderscheiden

26 oktober 2003 - De kwaliteit van het valse eurobiljet neemt toe. Winkeliers hebben te maken met steeds beter nagemaakte biljetten. De valse euro's zijn vaak al zo goed dat ze niet meer op te sporen zijn met UV-lampen.

Dat zeggen de Raad Nederlandse Detailhandel (RND) en MKB Nederland.



Meldpunt
De schade is voor de winkeliers. MKB Nederland en RND zijn voorstander van een compensatieregeling. De RND, waarbij grote ondernemingen als Hema en Blokker zijn aangesloten, pleit voor een meldpunt. Daar kunnen bij twijfel winkeliers een biljet ter controle aangeven. Wanneer dan blijkt dat biljetten vals zijn, moeten winkeliers volgens hem gecompenseerd worden.

Aanzuigende werking
De Nederlandsche Bank (DNB) ziet problemen bij compensatie. "Waar komt dat geld vandaan", vraagt de woordvoerder zich af. Bovendien heeft een dergelijke regeling volgens hem een aanzuigende werking op criminelen en zullen winkeliers minder op de echtheid van een biljet letten. De DNB legt er de nadruk op dat winkeliers vooral zelf moeten opletten. "Er zijn meer dan éé echtheidskenmerken."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10