zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Prijzenoorlog tussen supermarkten op komst

19 oktober 2003 - Supermarktconcern Albert Heijn verlaagt vanaf vandaag de prijs van ongeveer duizend artikelen in de winkels. Het bedrijf doet dit nadat klanten hadden geklaagd over te dure spullen.

Per artikel worden de prijzen structureel tussen de 7 procent en 35 procent verlaagd. Naar verwachting zullen andere ketens snel het voorbeeld van Albert Heijn volgen.



Grootste prijsverlaging ooit
Een woordvoerster van Albert Heijn liet zaterdag weten dat dit de grootste prijsverlaging ooit is die het supermarktconcern in één dag doorvoert. De woordvoerster geeft toe dat het een enorm grote investering is voor Albert Heijn, een bedrag wil ze echter niet noemen. Ook doet ze geen uitspraken over het aantal klanten dat Albert Heijn extra hoopt te krijgen door de prijsverlagingen.

A-merken
Met de prijsverlaging verhevigt de prijzenslag in de supermarktwereld zich. Dat komt omdat Albert Heijn niet alleen het eigen merk goedkoper maakt, maar ook diverse A-merken. Laurus (Edah, Konmar en Super de Boer) is ook al langer bezig met het structureel in prijs verlagen van diverse A-merken.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10