zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Merken hechten steeds meer waarde aan muziek

15 mei 2015 - De vijfde editie van Buma Music in Motion was een evenement dat zowel nationaal als internationaal op een grote belangstelling mocht rekenen. Uit de discussies gedurende de dag bleek dat merken steeds meer waarde hechten aan het gebruik van muziek.

Het eerste lustrum bood een spraakmakend programma, waarin dit veelvuldig naar voren kwam. De betrokkenheid vanuit de industrie was groot; dat bleek uit een aantal sponsored events en uitgebreide samenwerkingen met partners: 22Tracks, WeTransfer, Sonos, Ableton, Sizzer Amsterdam, Talents for Brands, HKU en Prolody kregen allemaal een plekje binnen de programmering.



Films en commercials
Sprekers waren onder anderen Bobby Gumm (verantwoordelijk voor de muziek bij filmtrailers Gravity, Frozen, The Great Gatsby), Andrew Kahn (verantwoordelijk voor de muziek in campagnes van Google, Nike en Apple), Martijn Schimmer (componist van onder meer de tunes van De Wereld Draait Door en The Voice Of Holland), filmeditor Peter Alderliesten (medeoprichter van de Netherlands association of Cinema Editors NCE) en Torre Florim van De Staat. Tevens waren alle grote kopstukken uit de Nederlandse sector naar Buma Music in Motion gekomen om creaties te bespreken en ervaringen uit te wisselen.

Roel Slootman wint BMIM New Talent Award
Roel Slootman (Haarlem, 1988) heeft dit jaar de BMIM New Talent Award gewonnen. Volgens de jury blijkt Roel over een avontuurlijke, creatieve geest te beschikken. Uit het juryrapport: "De muziek staat op één voet met de visuals; het volgt niet alleen, het leidt ook. Erg creatief, verrassend, eclectisch en vooral smaakvol."
Buma Music in Motion zet jaarlijks nieuw talent in de schijnwerpers met de BMIM New Talent Award. Young professionals en studenten compositie en/of sound design voor media werden uitgedaagd hun beste werk in te zenden van het afgelopen jaar, waarna een vakjury de inzendingen heeft bekeken. De jury bestond dit jaar uit Hessel Herder (Soundscape), Joost Haartsen (Amp.Amsterdam), Perquisite (componist/producer), Ralph de Haan (producer) en Roel Oude Nijhuis (100 procent Halal).

Meer informatie vindt u hier.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Een derde van de streaming muziek gebruikers betaalt
 Eén op vijf werknemers mag geen muziek luisteren van de baas
 Muziek op de werkvloer goed voor de productiviteit
 Barokmuziek verhoogt de arbeidsproductiviteit
 
 
reacties
 
Geluid Amsterdam  |   | 
15-05-2015
 | 
17:08 uur
Ik snap wel dat merken steeds meer muziek in hun uitingen gaan betrekken.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10