zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Homo's vormen een droommarkt voor adverteerders

12 oktober 2003 - Homosexuelen vormen een droommarkt voor adverteerders. Dat voorspelde The Wall Street Journal in 1991 al en het blijkt te kloppen.

Naar schatting 4 tot 11 procent van de gehele bevolking bestaat uit homo`s, lesbiennes en biseksuelen. Dat lijkt op het eerste gezicht niet veel, maar homoseksuele gezinnen hebben doorgaans een hoger inkomen en hebben meer te besteden.



Double income, no kids
Dat komt omdat die gezinnen vaak beschikken over een dubbel inkomen, maar geen kinderen hebben die ze moeten onderhouden. Uit cijfers van het Simmons Market Research Bureau blijkt dat ongeveer 28,5 procent van de Amerikaanse homoseksuele mannen een inkomen heeft van meer dan 50.000 dollar per jaar. Homosexuelen blijken meer geld uit te geven aan zaken als kleding, schoonheidsartikelen, reizen en uitgaan dan heteroseksuelen.

Gay-friendly adverteren
Sommige adverteerders durven zich nog niet te profileren als gay of gay-friendly. Ikea durft dat bijvoorbeeld wel. Zo worden er homoseksuele koppels geplaatst in de catalogi van de meubelketen.


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10