zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Winkelen = S. H. O. P. 'en

8 oktober 2003 - De aantrekkingskracht van winkelen blijkt een combinatie van sociale interactie, hunkeren, ontspanning en profijt (S.H.O.P.).

Het bureau ondervroeg 253 'fanatieke vrouwelijke én mannelijke shoppers'.



Dag per maand
Iets meer dan de helft van de shoppers (53 procent) trekt een dag per maand uit voor deze geliefde activiteit. Een derde gaat ritueel elke week even shoppen (31 procent) en slechts een klein aantal doet dit dagelijks (3 procent). Minder dan helft zegt te gaan winkelen 'omdat hij of zij spullen nodig heeft' (40 procent). De noodzaak van het kopen is voor de echte 'shopper' namelijk ondergeschikt aan het plezier dat men eraan beleeft. Voor het merendeel (83 procent) is winkelen een wezenlijke vorm van ontspanning.

In je eentje
Mannen verkiezen meestal hun partner als 'shopmaatje' (42 procent, tegen 22 procent van de vrouwen). Een kwart van de vrouwen zegt liever op stap te gaan met een vriendin. In je eentje winkelen is ook populair: 34 procent zegt dit het liefst te doen.


Bron: Adformatie
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10