zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Top vijf digital marketing trends voor 2015

19 maart 2015 - Wereldwijd werkt 35 procent van de marketeers in een volledig geïntegreerd marketingteam. Vergeleken met vorig jaar is dat een stijging van 25 procent. 32 procent zegt te werken in een deels geïntegreerd marketingteam en dat terwijl nog 33 procent van de marketingafdelingen is ingericht naar kanaal.

Op basis van deze cijfers stelt Experian Marketing Services dat silo’s steeds meer doorbroken worden en dat de klant een steeds centralere rol speelt binnen marketingafdelingen.


 
Top vijf digital marketing trends voor 2015
In aanloop naar de publicatie van het 2015 Digital Marketing Trend Report (het wereldwijde Experian-onderzoek onder meer dan 1000 marketeers over digital marketing) van eind maart geven de experts van Experian op basis van de uitkomsten alvast een top vijf van de digital marketing trends voor 2015.

1. Marketingteams worden steeds meer rondom de klant geformeerd in plaats van rondom een kanaal.

2. Om de datakwaliteit te verbeteren gaan verschillende afdelingen meer samenwerken om uiteindelijk vanuit een gestandaardiseerde database te werken.

3. Data management platforms maken het mogelijk om je ideale doelgroep steeds beter te bereiken. Een duidelijke verschuiving van media-driven advertising naar audience-driven advertising.

4. Technologie maakt het mogelijk om steeds meer marketingprocessen en klantinteracties te automatiseren.

5. Een goede klantervaring wordt zowel voor off- als online retailers belangrijker dan prijsaanbiedingen. 

Een uitgebreide beschrijving van de vijf marketingtrends voor 2015 vindt u hier.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Salaris bij nieuwe baan voor vrouw belangrijker dan voor man
 IT'er merkt krappe arbeidsmarkt niet in portemonnee
 Steeds meer lawaai op de werkvloer
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vier kenmerken van het marketingbureau van de toekomst
 Vraag naar sales- en marketingprofessionals in de lift
 Kantoorpand in te zetten als marketingtool?
 Marketeer snakt naar data-talent
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Leaserijders worden gediscrimineerd op leeftijd en prijs (1) 
Werknemers opener dan wettelijk verplicht over medische gegevens (1) 
Een derde van de Nederlanders niet fysiek actief tijdens werkdag (1) 
Hoe we zelf ons succes saboteren (2) 
Een op de drie Nederlanders moet op eigen kosten naar het werk  (1) 
De voor- en nadelen van de powernap op het werk (6) 
Verdwijnt de traditionele 9 – 5 werkdag? (1) 
top10
Leaserijders worden gediscrimineerd op leeftijd en prijs
Zo zetten hackers gestolen data om in geld
Werkgevers worstelen met gespannen arbeidsmarkt
Vijf tips voor de inrichting van de werkplek van de toekomst
Gepland netwerkonderhoud? Zo stelt u iedereen op de hoogte
Cybercriminelen ruilen zwarte markten op het dark web in voor chatkanalen en blockchain
Nederlanders gooien vertrouwelijke documenten te grabbel
Vijf culturele uitdagingen op het gebied van digitale transformatie
Directie laat toegevoegde waarde IT-afdeling links liggen
Arbeidsmigranten van grote economische waarde voor Nederland
meer top 10
vacatures
meer vacatures