zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedrijven weten niet waar medewerkers tijdens zakenreis zijn

18 maart 2015 - Uit een recent onderzoek van BCD Travel blijkt dat travelmanagers de veiligheid en gezondheid van reizigers even belangrijk vinden als kostenbesparingen.Toch heeft nog steeds één op de drie bedrijven geen travel risk policy.

BCD Travel heeft een handleiding gemaakt die travelmanagers in staat stelt om direct te beginnen met het opstellen van een travel risk beleid. De whitepaper Travel Risk Management: Keeping Business Travelers Safe and Secure beschrijft stap voor stap wat organisaties moeten doen om de veiligheid van hun medewerkers op zakenreis te garanderen en geeft  advies over hoe de juiste mensen te betrekken, welke gegevens te verzamelen, hoe te communiceren met reizigers, etc. Ook geeft de white paper tips om het reisbeleid te monitoren en up-to-date te houden. Concrete voorbeelden illustreren ten slotte hoe bedrijven zoals Ikea travel risk management in de praktijk toepassen.



Drie uitdagingen 
BCD Travel vroeg eind vorig jaar 510 travelmanagers naar hun prioriteiten. Uit het onderzoek blijkt dat de veiligheid van reizigers zelfs belangrijker is dan efficiëntie, reizigerstevredenheid en milieu. De drie grootste uitdagingen in travel risk management bestaan uit een gebrek aan:

- Iemand binnen de organisatie die verantwoordelijk is voor travel risk management
- Ondersteuning door het management
- Naleving van het reisbeleid 

Andere belemmerende factoren zijn:
- Onvoldoende kennis van travel risk management
- Geen betrokkenheid van medewerkers
- Bezorgdheid over gegevensbeveiliging
- Gebrek aan mogelijkheden om medewerkers te traceren en risico’s te beoordelen 

Reisrisico's
"Zakenreizigers krijgen regelmatig te maken met risico’s, vooral wanneer ze naar een onbekende buitenlandse bestemming reizen. Toch zijn travelmanagers slecht voorbereid op die risico’s, en de mogelijke juridische en financiële gevolgen. Veel organisaties hebben geen travel risk policy en weten niet waar hun medewerkers zich bevinden tijdens een zakenreis. Vaak weten ze zelfs niet wie de naasten van een medewerker zijn om contact mee op te nemen bij noodgevallen. Met onze handleiding helpen we organisaties op weg," zegt Diederik Banken, Vice President Commercial Benelux bij BCD Travel.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Coronapiek in ziekteverzuim eerste kwartaal 2020
 37,9 procent van ongetrainde eindgebruikers doorstaat een phishing-test niet
 Coronavirus: Sluiting van bedrijven op korte termijn kan risico’s met zich meebrengen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Bedrijven benutten business intelligence onvoldoende
 Zakenreiziger mist familie en huisdieren het meest
 Flexibel vliegticket is de sleutel tot een succesvolle zakenreis
 Zakenreizigers gebruiken hun smartphone intensief
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Bespaar tijd door je boekhouding online bij te houden
Op deze manieren kun je je werkkapitaal verruimen
Werknemer heeft geldproblemen, is dat jouw probleem als manager?
Technologie, zo blijf je op de hoogte
Hoe kun je competenties als professional verbeteren?
reacties
Huiseigenaren met hogere inkomens zitten er warmer bij (1) 
Explosieve groei in zoekvolume voor ‘werken op afstand’ (3) 
Philips Lighting gaat Nederlandse hockeyvelden verlichten (1) 
82 procent meer internetoverstappers door thuiswerk-situatie (1) 
Rabobank: Nederlandse economie in recessie (2) 
Zes tips om zo efficiënt mogelijk thuis te werken (2) 
Update: Dure dollar raakt Procter & Gamble (1) 
top10
Thuiswerkenden niet bezig met privacy bij videobellen
Verveling slaat toe, mensen maken massaal fotoboeken
Veel angst en onzekerheid op de werkvloer en thuis door corona
Drie op de tien Nederlanders kunnen collega’s slecht bereiken
ICT-sector draait door, maar vreest gevolgen Coronacrisis op langere termijn
Kijken, klikken en kopen: ‘social commerce’ zorgt voor een revolutie in de supply chain
Zo profiteert het bedrijfsleven van Augmented Reality
Moderne medewerker ondervindt problemen met geluiden
Koffiemachine voor kantoor: drie tips
24 procent minder nieuwe auto’s geregistreerd in maart
meer top 10