zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Opel bekendste voetbalsponsor in Nederland

20 februari 2015 - Opel is de bekendste sponsor in het Nederlandse voetbal. Dit blijkt uit het meest recente onderzoek van  Repucom. De autofabrikant blijft hiermee andere bekende voetbalsponsors als Aegon, Philips en ING voor.

In een half jaar tijd wist Opel – sinds 1 juli 2013 de hoofdsponsor van Feyenoord – de eerste plek te bemachtigen. Het betreft hier de spontane bekendheid, waarbij 1.000 respondenten (18-64 jaar) wordt gevraagd sponsors in het Nederlandse voetbal te noemen. In bijna één op de vijf gevallen werd Opel genoemd. 


 
Meer dan een naam
De autofabrikant gaf bij de start van het hoofdsponsorschap van Feyenoord, ruim anderhalf jaar geleden, al aan dat het meer wilde zijn dan een naam op het shirt. Via opvallende activaties, waaronder een twitterwall in het spelershome, ‘Kamperen in De Kuip’ en de strategische maatschappelijke samenwerking met de Hartstichting verwierf Opel razendsnel bekendheid onder een breed publiek.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Society programma zoekt sponsors
 Sportsponsoring wordt overschat door bedrijven
 Zes redenen waarom bedrijven de Tour de France sponsoren
 Het is tijd voor een nieuwe weg in sportsponsoring
 Society programma zoekt sponsors
 Sportsponsoring wordt overschat door bedrijven
 Zes redenen waarom bedrijven de Tour de France sponsoren
 Het is tijd voor een nieuwe weg in sportsponsoring
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10