zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vier op de tien bedrijven heeft last van fraude

1 oktober 2003 - Nederlandse bedrijven worden vaker getroffen door fraude. Bijna vier op de tien bedrijven zeggen dat ze de afgelopen twee jaar zijn misleid of bestolen.

Dat is aanzienlijk meer dan in 2001, toen 29 procent van de ondernemingen melding maakte van fraude in de twee voorgaande jaren.



Vooral grote bedrijven
Vooral grote bedrijven worden getroffen door fraude, met name financiële concerns en telecombedrijven. Volgens de onderzoekers van PricewaterhouseCoopers bedraagt de gemiddelde schade van fraude 2 miljoen euro.

Diefstal en boekhoudschandalen
Niet één sector is veilig. In elke branche werd minstens dertig procent van de geïnterviewden meer dan eens getroffen door fraude. In veruit de meeste gevallen was er sprake van diefstal van geld of goederen. Twee op de drie door fraude getroffen bedrijven is bestolen. De tweede plaats op de ranglijst wordt ingenomen door boekhoudschandalen, die 18 procent van alle fraudegevallen vertegenwoordigen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10