zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

E-mailers erg ontevreden over de reactie van organisaties

9 januari 2015 - Op basis van ruim 320 e-mail onderzoeken (profit en non profit) heeft Quality Support vastgesteld dat het slecht gesteld is met het (juist) beantwoorden van via e-mail gestelde vragen.

Quality Support heeft al deze uitgevoerde metingen in 2014 geanalyseerd en komt tot schrikbarende conclusies. In 28 procent van de gevallen krijgt de vraagsteller gewoon geen antwoord en in zeventien procent blijft het antwoord langer dan 24 uur uit. Als men dan al antwoord krijgt is dit slechts in 38 procent duidelijk en compleet en in 26 procent onvolledig. Een persoonlijke aanhef kan er in 22 procent vanaf en in 36 procent van de gevallen wordt het onpersoonlijke ‘Geachte heer / mevrouw’ gebruikt.


In slechts 42 procent werd er betrokken en empathisch gereageerd. Vaker werd er geen begrip getoond en ontving de e-mailer een koel en standaard antwoord of nog erger: een verwijzing naar de website.
Daarnaast wemelden de antwoorden van de type-, en spelfouten. Ook waren de grammatica-, en stijlfouten niet van de lucht.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 ICT’er werkt liever voor ICT-bedrijf
 Drie tips om uw werk los te laten op vakantie
 Grote kloof tussen digitale strategieën en digitale performance
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Te volle inbox? 28 november e-mailloze vrijdag!
 Nederlandse werknemers trappen in phishing e-mails
 Meer dan helft medewerkers checkt e-mail tijdens vakantie
 De tennistraining die e-mail heet
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Toyota Camry (1) 
Hoe moet ik omgaan met manipulerende mensen? (1) 
Drie tips om uw werk los te laten op vakantie (1) 
Nederlander heeft liever geen expat als collega (1) 
Werknemers voelen zich te verantwoordelijk om zich ziek te melden  (3) 
Salaris bij nieuwe baan voor vrouw belangrijker dan voor man (1) 
Hoe positioneer ik mijn organisatie in het huidige contentgeweld?  (1) 
top10
Drie tips om uw werk los te laten op vakantie
De fabel van transformationeel leiderschap ontkracht
Werknemer schaamt zich voor de manier waarop organisatie omgaat met klanten
Hoe positioneer ik mijn organisatie in het huidige contentgeweld?
Nederlander heeft liever geen expat als collega
Vrouwen fors minder benaderd door recruiters dan mannen
Een smart kantoor laat iedereen fijner, beter en veiliger werken
Vraag naar e-health experts stijgt explosief
Overheid loopt voorop in persoonlijke ontwikkeling
IT-professional staat open voor een nieuwe baan, maar wordt niet benaderd
meer top 10