zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Gezonde markt voor managed service providers met nieuwe kansen voor groei

5 december 2014 - Kaseya heeft de resultaten uit zijn jaarlijkse Managed Service Provider (MSP) Global Pricing Survey bekendgemaakt. Hieruit blijkt dat de wereldwijde MSP-markt gezond is. Daarnaast laat het onderzoek verschillen en overeenkomsten zien tussen verschillende MSP’s.

Kaseya ondervroeg eigenaren en beheerders van bijna 700 MSP’s, verspreid over meer dan dertig landen. De resultaten bieden een duidelijk inzicht in de IT-diensten die MSP’s aan hun klanten leveren. Het onderzoek geeft antwoord op de vragen welke managed services de dienstverleners momenteel aanbieden, welke tarieven zij voor hun belangrijkste diensten rekenen en hoe het aanbieden van managed services is veranderd in het afgelopen jaar.


 
Betere deals
Sneller groeiende MSP’s blijken hogere tarieven te hanteren en op zoek te zijn naar de grotere deals. Ook bieden zij hun klanten vaker een prijsmodel op basis van waarde in plaats van op kosten of prijs/marktverhouding. Daarnaast verlenen zij verschillende opkomende en geavanceerde diensten, die hun minder snel groeiende concurrenten niet zo vaak in hun portfolio hebben. De resultaten laten ook een aantal kansen zien voor MSP’s om in 2015 nieuwe diensten te bieden die tegemoet komen aan de veranderende klanteisen. Daarmee zijn deze MSP’s in staat zich te onderscheiden van andere providers.

Resultaten 
Andere opvallende resultaten uit het Kaseya-onderzoek van dit jaar:
- In elke categorie managed services die ook zijn meegenomen in het onderzoek in 2013, is het percentage respondenten dat deze diensten aanbiedt, aanzienlijk gestegen.
- Bij diensten op het gebied van netwerk- en connectiviteitsondersteuning, het monitoren van IT-servicelevels bij klanten en cloudmonitoring zijn de grootste stijgingen te zien.
- Minder dan tien procent van de respondenten biedt volledige Mobile Device Management-diensten (MDM) en Bring Your Own Device-diensten (BYOD) aan. Meer dan twintig procent verwacht echter Mobile Device Management aan te bieden in het komende halfjaar.
- Meer dan 90 procent van de respondenten verwacht in 2015 zijn tarieven voor managed services te verhogen of op hetzelfde niveau te houden. 

Klantbehoeften
"De MSP-markt ontwikkelt voortdurend als gevolg van de klantbehoeften die steeds veranderen. Succesvolle MSP’s moeten hun business continu mee veranderen om te overleven," zegt Loren Jarrett, chief marketing officer bij Kaseya. "Het onderzoek van dit jaar laat ons verschillende patronen in de bedrijfsvoering van sneller groeiende MSP’s zien. De resultaten zijn een schat aan data die serviceproviders kunnen gebruiken om hun business te benchmarken. Daarnaast is de data een handige hulp bij beslissingen op het gebied van prijsstelling en service."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Economische impact van datalekken bijna verdrievoudigd
 Beveiliging nog steeds onder de maat
 Gebruikers stellen telecom providers aansprakelijk voor beveiliging-issues
 Zeven criteria voor het selecteren van een Managed (Cloud) Services Provider
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10