zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consumenten steeds negatiever over reclame

21 september 2003 - De houding van consumenten ten opzichte van reclame is de afgelopen jaren verslechterd. Reclame wordt geassocieerd met verhoging van de prijzen, onbetrouwbaarheid en misleiding.

Bovendien vinden de meeste mensen reclame niet leuk. Ook is er veel te veel reclame te zien en te horen. Dat blijkt uit onderzoek onder 1.000 consumenten uitgevoerd door bureau Intomart, in opdracht van het tijdschrift Adformatie.



SMS en email
De meeste moeite heeft men met reclame via sms, e-mail en internet. Ook telemarketing wordt niet op prijs gesteld. Met advertenties in dagbladen en tijdschriften heeft de consument doorgaans minder moeite. De ouderwetse folder wordt wel gewaardeerd.

Reclame maakt producten duurder
Ongeveer 40 procent van de ondervraagden is van mening dat reclame de prijs van artikelen verhoogt, en veel mensen vinden dat de consument zich eenvoudig door reclame laat misleiden. De grootste ergernissen ten aanzien van reclame zijn: de ongevraagd aangeboden reclame/telemarketing, misleiding, onvolledige informatie geven, programma-onderbrekende reclame, te hard geluid van reclame en irritante reclame.


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10