zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Diefstal voorkomen door klanten te groeten

11 september 2003 - Supermarkten kunnen diefstal op zeer eenvoudige manier bestrijden. Het groeten of aanspreken van klanten is daarvoor al voldoende. Het aantal diefstallen kan daarmee 60 procent dalen.

Het kan de winsten van supermarkten met 16 procent doen stijgen.



Experiment
Dat blijkt uit een experiment van een Amerikaanse retailketen. In de helft van de winkels werden klanten aangesproken, in de andere helft niet. In de winkels waar klanten werden aangesproken, daalde het aantal diefstallen met 60 procent, aldus retailconsultant F. Quix van Deloitte & Touche.

Onvriendelijk personeel
Jaarlijks derven supermarkten 120 miljoen Euro door diefstal. Met deze aanpak kan volgens de consultant 72 miljoen daarvan worden voorkomen. Vorige week meldde het adviesbureau dat onvriendelijk personeel voor klanten een reden is om te stelen. Een op de zes Nederlanders steelt wel eens, vooral snoep, cosmetica en drank.


Bron: Zibb.nl
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10