11 september 2003 -
Supermarkten kunnen diefstal op zeer eenvoudige manier bestrijden. Het groeten of aanspreken van klanten is daarvoor al voldoende. Het aantal diefstallen kan daarmee 60 procent dalen.
Het kan de winsten van supermarkten met 16 procent doen stijgen.
Experiment Dat blijkt uit een experiment van een Amerikaanse retailketen. In de helft van de winkels werden klanten aangesproken, in de andere helft niet. In de winkels waar klanten werden aangesproken, daalde het aantal diefstallen met 60 procent, aldus retailconsultant F. Quix van Deloitte & Touche.
Onvriendelijk personeel Jaarlijks derven supermarkten 120 miljoen Euro door diefstal. Met deze aanpak kan volgens de consultant 72 miljoen daarvan worden voorkomen. Vorige week meldde het adviesbureau dat onvriendelijk personeel voor klanten een reden is om te stelen. Een op de zes Nederlanders steelt wel eens, vooral snoep, cosmetica en drank.
Bron:Zibb.nl