zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Oplossing proactief relatiebeheer voor financiŽle dienstverleners

23 september 2014 - Dinsdag 16 september organiseerden De Financieel Marketeers, SCOPE, Lancyr en Wijs & van Oostveen een inspiratiesessie speciaal voor financiële dienstverleners. De bedrijven deelden hun oplossing voor proactief relatiebeheer in het kader van de zorgplicht voor financiële dienstverleners.

De sessie was onderdeel van het Copernica Summit 2014, die plaats vond in Media Plaza in de Jaarbeurs Utrecht.       



Bedrijven worstelen nog met relevante klantcommunicatie
Naast aanscherpingen binnen de zorgplicht voor financiële dienstverleners, verwacht ook de klant, mede door alle nieuwe technieken en communicatiekanalen, steeds beter op hem afgestemde informatie en dienstverlening.
Volgens SCOPE en De Financieel Marketeers worstelen veel bedrijven nog met de ontwikkeling en inrichting van echt relevante klantcommunicatie. Relevante informatie dient op basis van actuele klantinzichten op het juiste moment, met de juiste persoon, via zijn of haar voorkeurskanaal, proactief te worden gedeeld.
 
Een schoolvoorbeeld van aanvullende nazorg door profielverrijking
Tijdens de sessie deelden De Financieel Marketeers, SCOPE, Lancyr en Wijs & van Oostveen, aan de hand van praktijkvoorbeelden, hun visie en oplossing voor proactief relatiebeheer.
Hierin kwam naar voren dat naast de zorgplicht en wettelijke nazorg, ook aanvullende nazorg een belangrijke aandachtspunt vormt voor financiële instellingen om vertrouwen te winnen en binding te creëren met klanten. Om goede aanvullende en specifiek op de klant afgestemde nazorg te kunnen leveren, is continue profielverrijking en structurering van klantdata noodzakelijk.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Het einde van 9 tot 5?
 Pandemie inspireert tot duurzamer leven
 Een derde managers vindt leidinggeven meer gericht op soft skills dan inhoud
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Hokjesmodel als relatiebeheerinstrument
 Consument verwacht meer online service
 Zeven adviezen voor oprechte verbinding met de klant in de financiŽle wereld
 Centraal klantbeeld verzekert verzekeraars van klanten
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Dit is waarom de beveiliging van jouw domein zo belangrijk is
Het managen van jouw onderneming aan de hand van een sterk netwerk doe je zo
Een bedrijf kopen of verkopen, wat zijn de haken en ogen?
reacties
Een derde managers vindt leidinggeven meer gericht op soft skills dan inhoud  (1) 
Saaie baan slecht voor het hart (1) 
HR-professional heeft hekel aan digitale sollicitatiegesprekken (2) 
Hervormingsplan voor woningmarkt goed ontvangen door makelaars (1) 
Logisch dat we zo vaak onlogisch denken (1) 
Hoogwaardige audio-oplossingen bepalend voor welzijn, efficiŽntie en professionele uitstraling van hybride werkers (1) 
Vijf AI-lessen die COVID-19 ons leerde (1) 
top10
Stages winnen aan effectiviteit als baanvindkanaal tijdens corona
Een vierdaagse werkweek door digital en artificial intelligence
HR-professional heeft hekel aan digitale sollicitatiegesprekken
Managers worstelen 2,5 keer vaker met disrupties dan C-level
Mening medewerkers te weinig gevraagd bij ontwikkeling zakelijke apps
Werkgevers verwachten dit kwartaal negen procent stijging werkgelegenheid
Top tien snelst stijgende functies voor afgestudeerden
Internationale ondernemingen zien cybercriminaliteit en het lekken van informatie door werknemers als de grootste risicoís
Kwart werkzoekende jongeren heeft geen vertrouwen in zoektocht naar baan
70 procent Europese organisaties zet al AI in
meer top 10