zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vijf tips om uw contentonderwerp te bepalen

12 augustus 2014 - Veel mensen zijn zich bewust van de waarde die content marketing voor hun organisatie kan hebben. Waarom komt content marketing bij veel organisaties dan zo moeizaam van de grond?

"Veel ondernemers en marketeers ervaren problemen bij het opstarten van content marketing doordat het lastig kan zijn om onderwerpen te definiëren," vertelt Petra Uding van B2B Marketeer. Zij heeft een aantal tips om het bepalen van een onderwerp te vergemakkelijken.


 
1. Het doel is geen directe verkoop
Content marketing gaat niet om het klakkeloos aanprijzen van uw producten. Als het goed is heeft u immers al pagina"s om mensen te overtuigen van uw producten of diensten. De bedoeling is om op een positieve manier onder de aandacht te komen bij (potentiële) klanten en de positionering als specialist binnen uw vakgebied te verstevigen. Wanneer mensen geboeid worden door de content zullen zij vanzelf gaan kijken wat u te bieden hebt. Daarnaast zult u, ook voor mensen die nog niet bereikt zijn met de content marketing, beter vindbaar zijn door verbeterde zoekmachine resultaten.
 
2. Hou het simpel en klein
Veel onderwerpen die worden verzonnen zijn zo veelomvattend of complex dat het moeilijk wordt om te starten. Als u dit probleem ervaart dan zit u waarschijnlijk op een goudmijn! De kans is namelijk groot dat u genoeg content heeft voor een serie van blogs of artikelen. Wanneer u deze content in overzichtelijke delen knipt is het schrijven ervan namelijk beter behapstukbaar en wordt het gemakkelijker om volledig te zijn. Daarnaast heeft u door het opdelen direct regelmatig nieuwe content.
 
3. blijf op de hoogte
Hou het nieuws binnen uw vakgebied in de gaten. Eens in de zoveel tijd zal er een onderwerp voorbij komen waar u op in kunt haken. U kunt uw mening over recente ontwikkelingen uiten, additionele informatie bieden of een nieuwe invalshoek belichten. Om op de hoogte te blijven is het ook nuttig om zoekopdrachten aan te maken met bepaalde tools. Dan wordt u gewaarschuwd als er nieuws is gevonden. Hootsuite, Google alerts en talkwalker zijn hier goede tools voor.
 
4. Maak gebruik van vragen
De meeste organisaties krijgen regelmatig vragen van klanten en prospects. Gebruik deze! Bijna iedere vraag is een interessant onderwerp voor content marketing. Zoek deze vragen niet alleen als manager of marketing medewerker, maar zorg dat vooral ook sales, delivery en de klantenservice weten dat deze vragen van belang kunnen zijn. Het zou zomaar kunnen dat die afdelingen met de meest interessante vragen komen.
 
5. Recycle uw content
In het maken van geschikte content kan veel tijd gaan zitten. Het is dan ook nuttig om het via verschillende kanalen en platformen te verspreiden. Uw content kan een blog zijn, maar misschien maakt u er met wat kleine aanpassingen wel gemakkelijk een interessant artikel van dat u kunt publiceren, of kunt u er een infographic van maken voor het meer visueel ingestelde publiek. Wanneer u een serie artikelen heeft kan er aan het einde van de serie genoeg content zijn ontstaan om te bundelen in een rapport, of zelfs een boek(je) over het onderwerp uit te geven. Denk dus na over verschillende manieren om uw content te gebruiken. Dan haalt u uit uw content wat erin zit!

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Social media drijvende kracht achter contentconsumptie
 Zet een stap verder dan content marketing: benader uw klanten persoonlijk
 Nederlandse topmarketeers vinden klantbehoud en content belangrijkste in de komende jaren
 Chief Content Manager onderbelichtte waarde in organisatie
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10