zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Online marktonderzoek wint aan populariteit

24 augustus 2003 - Veel bedrijven willen internet, intranet en email inzetten voor marktonderzoek en medewerkerstevredenheidsonderzoek. Dat blijkt uit een enquete onder ruim 450 directeuren en managers, uitgevoerd door het Haagsche Zonar Marktonderzoek.

De meeste respondenten verwachten hierdoor tijdwinst, kostenbesparing en een hogere response te realiseren.



Meer budget
Zonar verwacht op basis van de resultaten dat bedrijven steeds meer onderzoeksbudget zullen vrijmaken voor online enquetes, panels en tests. Omdat online onderzoek goedkoper is dan schriftelijke of telefonische onderzoeken, kunnen veel bedrijven meer onderzoeken verrichten dan gepland of kunnen uitgestelde onderzoeken alsnog plaatsvinden.

Medewerkers- en klanttevredenheid
Grote bedrijven willen online onderzoek eerst vooral inzetten voor medewerkers tevredenheidsonderzoeken, terwijl kleine bedrijven ook mogelijkheden zien voor markt- en klanttevredenheidsonderzoek. Grote bedrijven zijn daarin iets afwachtender.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10