zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Internetters nauwelijks bewust van risico's surfen

3 oktober 2001 - Veiligheid is voor gebruikers van internet nauwelijks een issue. Internetters zijn zich wel bewust van het gevaar van virussen, maar veel minder van risico's ten aanzien privacy, betalingen of inbraak op de computer.

Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van het ministerie van Economische Zaken en het ministerie van Verkeer en Waterstaat.



Minister Jorritsma van Economische Zaken en staatssecretaris De Vries van Verkeer & Waterstaat hebben op woensdag 3 oktober in Den Haag het startsein voor de landelijke campagne surfopsafe gegeven. De campagne moet de particuliere gebruiker en de MKB-ondernemer bewust maken van de noodzaak van veilig internetten en informatie verschaffen over de mogelijke maatregelen.

Op de installatie van een virusscanner en de verwijdering van onbekende e-mails na, neemt de Nederlandse internetgebruiker weinig maatregelen. Daar waar men zich bewust is van risico's, worden deze veelal als een bijkomstigheid van internetgebruik gezien. De campagne moet duidelijk maken dat gebruikers wel degelijk zelf wat kunnen doen aan de risico's, zoals virussen, computerinbraak, privacyschending en fraude. Dit komt tegemoet aan de verwachtingen van een grote groep (69 procent) thuisgebruikers, die vindt dat de overheid meer moet doen aan voorlichting hierover.

Klik hier voor de website van de campagne.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Wilt u ook objectief werven en selecteren en meer kandidaten?
 Nederland heeft nog altijd beste pensioenstelsel
 Vijf ontwikkelingen die essentieel zijn voor technologische evolutie op de werkplek
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
6 stappen om leads te nurturen met e-mail marketing [white paper]
Je genereert leads met waardevolle content. Hoe zorg je dat deze leads warm worden, warm blijven en wél hot worden zodat de sales afdeling gesprekken kan voeren met beter gekwalificeerde leads? Spotler legt het in dit white paper stapsgewijs uit.
Download het white paper
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Personeel vinden voor topfuncties blijft een uitdaging
Bedrijfsfeest richting einde jaar; thema's zijn belangrijk!
reacties
In 2030 is een kwart minder inzetbaar door werkgerelateerde stress (1) 
Waarom medewerkers meer met de trein zouden moeten reizen (1) 
Zes tips bij het kiezen van je burn-out coach (1) 
HR-professionals verwachten dat functie op de schop gaat (2) 
Evenement organiseren? Vijf onverwachte tips (2) 
'Ongezonde snack op netwerkborrel niet meer van deze tijd' (1) 
Nederland verkiest kerstgeschenk boven traditioneel kerstpakket (4) 
top10
Waarom medewerkers meer met de trein zouden moeten reizen
Helft werknemers solliciteert onder werktijd
IT op de werkvloer: vloek of zegen voor de productiviteit?
Citizen development als oplossing voor de uitdagingen op de IT-afdeling
Werkzoekenden veel minder positief over work-life balance
Ook bedrijven moeten investeren in ICT-skills
Hoe transformeren opkomende technologieën onze levens tegen 2030?
'(Voor)liefde voor geld belangrijke voorwaarde om bij bank te werken'
Emotionele intelligentie: vraag verzesvoudigt door AI en automation
Recordaantal ondernemingen worden intelligent met groeiende IoT-investeringen
meer top 10