zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Ook exclusieve merken hebben het moeilijk

22 juli 2003 - In januari verkocht Rolls Royce slechts één auto. Ook welgestelden besteden minder in recessietijd. Daardoor staan exclusieve merken onder druk.

Alleen de superrijken gaan onverminderd door met spenderen. Maar de topmerken zitten niet stil en verzinnen acties om weer meer om te zetten.



Eén Rolls Royce verkocht in januari
De Concorde maakt binnenkort zijn laatste vlucht, nadat de boekingen dramatisch waren teruggelopen. Rolls Royce verkocht in januari slechts één auto, en in het chique Londense winkelcentrum The Royal Exchange heerst een desolate sfeer.

Celebrities in plaats van modeshows
Om de recessie het hoofd te bieden introduceren sommige merken nieuwe producten, anderen zien meer in het beperken van het aantal licenties en nemen de zeggenschap over hun producten weer volledig zelf in handen. In de mode-industrie verschuift de focus van de grote shows naar het aankleden van celebrities, die als wandelende reclamezuilen kunnen dienen.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10