zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bonus als personeel aardiger wordt

14 juli 2003 - De medewerkers van het Waterbedrijf Groningen kunnen een bonus tegemoet zien, als ze vriendelijker jegens klanten worden. Dat is de directie van het bedrijf overeengekomen met het personeel tijdens onderhandelingen voor een nieuwe CAO.

De bonus bedraagt 0,5 procent van het jaarloon.



Factureringssysteem
Volgens een woordvoerder van het waterbedrijf is het personeel nu zeker niet onvriendelijk voor de klanten, maar kan het wel beter. Klanten waarderen het waterbedrijf gemiddeld met het rapportcijfer 7,4. Daarmee staat het Groningse bedrijf op de onderste plaats van een ranglijst van waterbedrijven in Nederland. Een woordvoerder denkt dat dat te maken heeft met problemen met het factureringssysteem.

CAO
De bonusregeling is mogelijk doordat alle waterbedrijven in Nederland in de nieuwe CAO hebben afgesproken dat bedrijven 1 procent van de totale loonsom naar eigen inzicht mogen besteden. Het Waterbedrijf Groningen heeft ervoor gekozen om de andere 0,5 procent te gebruiken om het ziekteverzuim te stabiliseren.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10