zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Mannen gedragen zich online hetzelfde als vrouwen

15 november 2013 - Onderzoek van Solden.be onder 3401 bezoekers blijkt dat mannen en vrouwen geïnteresseerd zijn in kortingen voor dezelfde soort webshops. Zowel mannen als vrouwen tonen de meeste belangstelling voor websites die kleding aanbieden.

Tegen de verwachting in bezochten mannen relatief gezien bijna net zo vaak webshops die kleding verkopen als vrouwen. Van alle bezoekers ging ruim 70 procent naar kledingwebshops, voor mannen lag dit percentage op 58 procent en voor vrouwen op 57 procent. Overigens komen er meer vrouwen dan mannen op Solden.be. Hieruit kan geconcludeerd worden dat vrouwen vaker online shoppen dan mannen, of dat vrouwen vaker naar aanbiedingen en kortingscodes op zoek zijn.



Kledingwebshops blijken populairst
Na de kledingwebshops is het warenhuis Bol.com bij mannen en vrouwen het meest in trek. Vervolgens werd er vooral naar webshops gesurft die fotoartikelen verkopen. Het op drie  na populairste onderdeel verschilt wel voor mannen en vrouwen. Mannen gaan naar telecomwebshops en vrouwen naar speelgoedwinkelwebshops. De producten die mannen en vrouwen uiteindelijk in de webshops aanschaffen verschillen natuurlijk wel aanzienlijk. Zo zullen vrouwen wellicht veel boeken en dvd’s kopen bij Bol.com, terwijl mannen er de nieuwste game aanschaffen.

Mannelijke 65 plusser vaakst over tot aankoop
Opmerkelijk is dat de jongste generatie, die toch met een laptop in de wieg geboren is, niet het actiefst bleek te zijn op de aanbiedingswebsite. Een verklaring hiervoor kan zijn dat de jongste generatie minder te besteden heeft en daarom minder winkelt. De meeste mannelijke en vrouwelijke bezoekers zijn tussen de 25 en de 34 jaar oud. Ook verrassend veel 65-plussers kopen online.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 On- en offline verkoopkanalen versterken elkaar onvoldoende
 Online shoppen steeds populairder
 Online shoppen is vooral een mannenzaak
 Webconsument wordt steeds kritischer
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10