zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Acht aspecten om op te letten bij kwaliteitsverbetering

19 juni 2003 - Kwaliteitsmanagement beperkt zich vaak tot het verbeteren van processen en procedures. Toch zijn er heel wat meer aspecten die een rol spelen bij de kwaliteit van een organisatie.

Kwaliteit gaat tot in de haarvaten van een organisatie, tot op individueel niveau.



Acht aspecten
Vandaar een lijstje met acht (individuele) aspecten om rekening mee te houden:

1. Werving en selectie van nieuwe medewerkers
2. Niveau van training-on-the-job
3. Hoe wordt er omgegaan met klachten van klanten?
4. Normen, waarden en gedrag (cultuur)
5. Opleidingsprogrammma
6. Beloningssysteem
7. Beheersings- en planningssysteem
8. Gedrag van managers

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10