zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Pleidooi: neem gerust afscheid van zeurende en klagende klanten

17 juni 2003 - Van klanten die lastig zijn, veel eisen stellen of klagen, kunt u maar beter afscheid nemen. Deze klanten tevreden stellen kost een hoop tijd, energie en dus geld. En dat zijn ze niet waard.

Steek liever uw aandacht in écht goede klanten, waar u wat aan kunt verdienen. Dat betoogt Jos Burgers op M@n@gement.



Fortis, Xerox en Sligro
Je kunt niet iedereen tevreden stellen, dus kies je voor de groep waar je de beste band mee hebt. Daar zitten de meest kansen. Als voorbeelden noemt Burgers Fortis (wil alleen nog maar goede klanten), Xerox (heeft afscheid genomen van kleine klanten) en Sligro (zegde verliesgevende klanten vaarwel).

Een hogere prijs is pure winst
Jos Burgers is zelfstandig marketingadviseur en auteur van het boek Relatiebeheer als groeistrategie en het onlangs verschenen Een hogere prijs is pure winst. Klik hier om het hele artikel op M@n@gement te lezen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10