zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Investeren in recessietijd: drie praktijkcases

16 juni 2003 - Autofabrikant BMW gaf in 2002 20 procent meer uit aan communicatie dan in het jaar daarvoor. Met succes. Terwijl de automarkt wereldwijd terugliep, scoorde BMW in 2002 een afzetstijging van 5 procent.

De Duitse concerns BMW, Henkel en Unilever doen wat veel bedrijven nalaten: ze investeren flink in marketing en communicatie tijdens recessietijd. Marketingdeskundigen beweren dat investeren in economisch slechte tijden dubbel en dwars wordt terugverdiend als het weer wat beter gaat. Daarover bericht Marketing Online.



BMW
In 2002 gaf het bedrijf 20 procent meer uit aan communicatie dan in het jaar daarvoor. En met succes. Terwijl de automarkt wereldwijd terugliep, scoorde BMW in 2002 een afzetstijging van 5 procent. Ook nu wordt volop geïnvesteerd in campagnes voor de Z4, de nieuwe 5-serie en de X3.

Henkel
Ook Henkel wil zijn omzet dit jaar met 4 procent verhogen, en heeft daartoe het marketing- en communicatiebudget met 'meer dan 4 procent' verhoogd. Met name de merken Persil, Fa, Schwarzkopf en Diadermine zullen zeer stevig ondersteund worden.

Unilever
Unilever zet in op de succesmerken zoals Axe. Ook investeert het bedrijf meer in de marketing van ijsproducten. De levensmiddelenfabrikant spendeert dit jaar een 15 procent extra in reclame voor de merken Magnum, Cremissimo en Langnese.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10