15 juni 2003 -
De bezoekers van Managersonline.nl waarderen de site meer dan anderhalf jaar geleden. Ruim 84 procent beoordeelt het internetmagazine als goed of zeer goed.
In 2001 was dat nog 82 procent. Met de name de onderdelen Artikelen en Nieuws worden gewaardeerd. Mensen die werkzaam zijn in een directiestaf of in het hoger management waarderen de site het meest. Dit blijkt uit een lezersonderzoek van Zonar Marktonderzoek in opdracht van Managersonline.nl. Aan het onderzoek deden 466 lezers mee.
Alle lagen van de organisatie De lezers van Managersonline.nl zitten in alle managementlagen van organisaties. Circa 24 procent functioneert op directieniveau, 15 procent op hoger management-, 24 procent op middle management- en 8 procent op uitvoerend managementniveau. De overige lezers werken in de uitvoering of ondersteuning, zijn consultant/interim manager of zijn anderszins werkzaam of studerend. De lezers zijn werkzaam bij zowel kleine organisaties (40 procent), middelgrote bedrijven (40 procent) en grote organisaties (20 procent). Meer dan 70 procent van lezers heeft een bruto jaarinkomen van meer dan 40.000 Euro.
Klachten Naast hun waardering kregen de respondenten ook de mogelijkheid om eventuele ongenoegens te uiten en suggesties te geven. De meest gehoorde klacht was dat bij veel bezoekers de popup blijft verschijnen, ook als ze zich al hebben aangemeld voor één van de nieuwsbrieven. In de wekelijkse nieuwsbrief van Managersonline.nl wordt een URL meegestuurd, waar mensen naar toe kunnen surfen om van de popup af te komen.
Een aantal lezers vroegen om een gemakkelijk doorzoekbaar archief. Er bestaan nu wel al nieuwsarchieven (per thema-rubriek), maar deze zijn nog niet goed vindbaar. Aan een betere archieffunctie wordt gewerkt.