zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Stop de marketingmanie: korting werkt het best

10 juni 2003 - Wat is de beste methode om meer omzet bij bestaande klanten te realiseren. Het antwoord: geef ze korting.

Dat blijkt uit een Duits onderzoek onder 142 klantmanagers waarover Marketing Online bericht.



Klantenclub en klantenkaart
Creatieve marketingverzinsels ten spijt blijkt het geven van korting een prima klantenbinder te zijn. Korting scoort qua effect hoger (53 procent) dan bijvoorbeeld een klantenclub (44 procent) of een klantenkaart (41 procent).

Vijf factoren voor klanttevredenheid
Overigens is een voordelige prijs niet voldoende om een klant te binden. Vijf factoren die de klanttevredenheid bepalen zijn in volgorde van belang:

1. Kwaliteit
2. Nakomen van afspraken
3. Prijs
4. Service
5. Klantgerichtheid


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10