zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Telefonische bereikbaarheid bedrijven weer slechter

5 juni 2003 - De telefonische bereikbaarheid van Nederlandse organisaties is verslechterd. Dat blijkt uit onderzoek van de telefonische dienstverlener SNT en onderzoeksbureau Interview-NSS.

In twee jaar tijd is de bereikbaarheid van algemene nummers gedaald van 82 procent naar 68 procent. Om de bereikbaarheid te testen heeft SNT vorig jaar bijna 42.000 telefoontjes gepleegd naar overheidsinstanties en bedrijven.



Doorkiesnummer
De kans om iemand via een doorkiesnummer te spreken te krijgen, is nog kleiner. Dat lukte vorig jaar bij 42 procent van de pogingen. In 2000 was dat nog 47 procent. Als criterium voor bereikbaarheid hanteert SNT dat iemand de beller binnen 15 seconden te woord staat, en dus niet in de wacht zet.

Terugbellen
De techniek is niet de grootste boosdoener bij telefonische bereikbaarheid. Het gaat meer om de organisatiestructuur en de houding van medewerkers. Zo werd de afspraak om terug te bellen één op de drie keer niet nagekomen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10