zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederland solliciteert stiekem

16 juli 2013 - Nederlanders houden zich over het algemeen liever stil als het zij aan het solliciteren is.  67 procent zegt het pas dat ze gesolliciteerd hebben, wanneer ze de nieuwe baan hebben. Dat blijkt uit onderzoek van Jobbird.com, op basis van een enquête, omdat men dan 500 respondenten.

Zeventien  procent van de Nederlanders is hier altijd open over, acht procent vertelt het niet wanneer zij sollicitaties hebben en nog eens acht procent vertelt het juist weer wel als ze ergens anders een sollicitatie hebben.



Andere voorwaarden
Jan-Peter Cruiming, oprichter van Jobbird.com: "Het nadeel wanneer u er open over bent is dat er mindere leuke situaties kunnen ontstaan. Het kan zo uitpakken dat uw werkgever en/of collega geen energie meer in u wil steken. Het kan ook weer voordelen geven. Men kan proberen er alles aan te doen om u te houden. Een goed gesprek met uw werkgever kan u ook weer vooruit helpen zodat u misschien alsnog wilt blijven, maar dan onder andere voorwaarden."

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Helft slaapt slecht voor sollicitatiegesprek
 Meeste reizigers nog steeds onbeveiligd online op openbare WiFi-spots
 Mismatch talent nog nooit zo groot door snelle technologische ontwikkelingen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Solliciteren is fulltime baan
 Veel draagvlak videosollicitatie onder starters
 Het nieuwe solliciteren: niet voor hoogopgeleid talent
 Werkzoekende solliciteert tijdens vakantie door
 
 
reacties
 
Adriana van Schalken | Payrolling Works  |   | 
16-07-2013
 | 
11:33 uur
Werknemers kunnen vaak zelf het beste inschatten of ze hier open over moeten zijn, of het beter kunnen verzwijgen. Wel verrassend hoeveel mensen er voor kiezen om er over te zwijgen. Ben wel benieuwd hoe deze cijfers ontwikkelen wanneer de crisis voorbij is.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
reacties
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg (1) 
Corona-klagen (1) 
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’  (2) 
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
top10
Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
Skillspaspoort gaat cv vervangen
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
Vacaturetrend: op weg naar herstel
“Digitale les heeft positieve invloed op prestaties leerlingen”
Corona-klagen
meer top 10