zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Spam goed voor ruim 7 miljard aan omzet

27 mei 2003 - Geen wonder dat spam (ongewenste reclame-email) nauwelijks uit te bannen is: er wordt grof geld mee verdiend. 7,1 miljard dollar om precies te zijn.

Dat maakte de Direct Marketing Association bekend, die hiermee het belang van e-mail als marketingmethode wil onderstrepen.



Spam werkt!
Volgens de DMA heeft 36 procent van de Amerikanen met een emailadres wel eens de portemonnee getrokken naar aanleiding van een aanbod per email. Daarbij werd per transactie gemiddeld 168 dollar uitgegeven. Met andere woorden: hoe vervelend mensen spam ook vinden, soms brengt het ze toch in verleiding...

Spammers dragen niet bij aan de kosten
Overheden overal ter wereld zijn op zoek naar wettelijke mogelijkheden om spam aan banden te leggen, deels omdat inmiddels de helft van alle e-mailverkeer spam is, zonder dat spammers iets bijdragen aan de kosten van de netwerken. Ook softwareleveranciers proberen op hun eigen manier wat aan spam te verdienen, namelijk door middel van anti-spam software.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10