zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Horeca is leuk voor de gezelligheid, niet als werkplek

28 februari 2013 - Het gebrek aan privacy, lawaaierige cafébezoekers en onvoldoende veiligheid voor eigendommen vormen de top drie van ergernissen onder mensen die wel eens een horecagelegenheid binnenstappen om te gaan werken. Dat is de uitkomst van een onderzoek van Regus waaraan 26.000 bedrijven in meer dan 90 landen hebben meegewerkt.

Deze uitkomst is in strijd met eerdere Regus onderzoeken waarbij 64 procent van de zakenmensen wereldwijd aangaf zich tot professionele business centres te wenden voor een zakelijke, productieve omgeving. 



Hip
Werken in een horecagelegenheid is helemaal hip onder vooraanstaande zakenmensen. Het klinkt ook verleidelijk: gratis draadloos internet, een levendige omgeving en onbeperkt toegang tot heerlijke cappuccino. Maar is het café echt de ideale werkplek? Regus stelde de vraag aan zakenmensen over de hele wereld. Het antwoord werd een overduidelijke ‘nee’. De ondervraagden zijn het er allemaal over eens dat het bijzonder handig is een café binnen te lopen om wat te werken: een paar e-mails te versturen of snel bij te praten met een collega. Respondenten van dit onderzoek benadrukken echter dat de horeca nooit de standaard wordt omdat het geen productieve omgeving is, niet is beveiligd en niet professioneel is. 
Andere zaken op de lijst met nadelen van het werken in een café zijn: lawaaierige medecafébezoekers die de productiviteit in de weg staan en (natuurlijk) geen printers, scanners of ander kantoorapparatuur, wat het zakendoen niet ten goede komt. Het café is ook uitermate ongeschikt voor vergaderingen met klanten. De Nederlandse babyboomers (65 procent) zien het café veel vaker als een onprofessionele omgeving voor vergaderingen met klanten dan generatie x (50 procent). 

Nadelen

De drie grootste nadelen van het werken in een café volgens Nederlandse zakenmensen:
• Privacy voor documenten en gesprekken (72 procent)
• Constant opletten op eigendommen (70 procent)
• Lawaaierige cafébezoekers die telefoongesprekken verstoren (70 procent)
68 procent zegt dat achtergrondlawaai ook de productiviteit in de weg staat en 63 procent vindt de trage en onbetrouwbare internetverbinding een nadeel. Meer dan de helft (57 procent) vindt cafés geen geschikte plek voor vergaderingen met klanten. Babyboomers (65 procent) zien het café veel vaker als een onprofessionele omgeving voor vergaderingen met klanten dan generatie x (50 procent). 

Gezellig is niet productief
Eduard Schaepman, algemeen directeur bij Regus Nederland licht toe: ‘Hippe vooraanstaande zakenlieden claimen dat werken in een horecagelegenheid steeds populairder wordt. Natuurlijk is het leuk daar af en toe te werken met een cappuccino en iets lekkers erbij en ook nog draadloos internet. Maar ons laatste onderzoek toont echter aan dat langere tijd werken in een horecagelegenheid behoorlijk negatief is voor de productiviteit. Een gezellige omgeving is geen productieve werkplek.’

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Digital risk protection maakt preventief ingrijpen mogelijk
 Miljarden in revolverende fondsen, maar verantwoording nog summier
 Drie handige kantoorapps in 2019
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Persoonlijke voorwerpen onmisbaar op werkplek
 2020: zes bureaus voor elke tien werknemers
 Vakantieadres steeds vaker flex-werkplek
 Nederland loopt achter met mobiele werkplekken
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Verleid en behoud talent met een multifunctionele werkomgeving
reacties
Drie handige kantoorapps in 2019 (1) 
Tesla Model 3 met 4% bijtelling (3) 
Wintersporters laks met sneeuwkettingen (1) 
Waarom elk bedrijf straks een chief trust officer heeft (1) 
Niet het systeem, maar de mensen centraal (3) 
Korte autoritten vervangen door de fiets loont (1) 
Zwitserse superaccu op komst? (1) 
top10
Zo regisseer je het begin van jouw presentatie (video)
Drie op de tien werknemers ervaren informatieovervloed
Papieren data nog steeds onveilig
Drie handige kantoorapps in 2019
Vijf tips om te besparen op softwarelicenties
Internationale M&A-activiteiten voegen afgelopen anderhalf jaar al geen waarde meer toe
Politieke verschuivingen vergroten risico's Europees bedrijfsleven
ISDN2 verdwijnt: 50. 000 bedrijven uit de lucht
Tinder populairste dating app in Nederland
Helft millennials wil meer flexibiliteit in hun werk
meer top 10