zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Newconomy rekent definitief af met verleden

9 mei 2003 - Van internetinvesteerder Newconomy was al niet veel meer over, maar zelfs de naam moet er nu aan geloven. is niet meer. De ICT-dienstverlener verandert per direct de naam in Real Time Company (RT Company).

De oude naam is volgens het bedrijf "niet meer passend door de veranderde marktomstandigheden en strategie". Newconomy maakte dat donderdag bekend tijdens de aandeelhoudersvergadering.



ICT-dienstverlening
Het ICT-bedrijf lijkt met de naamsverandering af te willen rekenen met het verleden. De onderneming wil zich volledig toeleggen op de ICT-dienstverlening en laat internet links liggen.

Maurice de Hond
Newconomy was een van de boegbeelden van de internethype eind jaren negentig. Toen de internetbel uiteen spatte, ging het bedrijf van internetgoeroe Maurice de Hond genadeloos onderuit. De Hond richtte Newconomy op in 1998. Nadat het bedrijf in de rode cijfers was gedoken, trok De Hond in augustus 2001 de deur achter zich dicht.

Nog steeds verlies
Tijdens de aandeelhoudersvergadering maakte Newconomy tevens de cijfers over het eerste kwartaal bekend. De omzet kwam uit op 9 miljoen euro. Het verlies bedroeg een half miljoen euro, tegenover een verlies van 68.000 euro in het eerste kwartaal van 2002. De winst voor belasting en afschrijvingen was 140.000 euro. De directie van het bedrijf verwacht in 2003 "een positieve aangepaste winst" te behalen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Mind your data
 2018: het jaar van de verliezer
 Het aanwerven van het juiste talent en het belang van kandidaatervaring
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Nederland zakt uit top drie Digitaliserings Index  (1) 
Generatie Z wordt online het gemakkelijkst beďnvloed (1) 
De top tien startups waar talent wil werken (1) 
Hoe word ik meer zichtbaar en gewaardeerd? (1) 
Marketeers besteden video steeds meer uit (6) 
De Tesla-taxi's van Schiphol gaan in de verkoop (4) 
UPS bestelt 125 Tesla-trucks (1) 
top10
Vijf zegeningen van een burn-out
Extreme beloning toppers in bedrijfsleven blijkt wederom mythe
Kennis cybersecurity-terminologie Nederlandse beslissers onvoldoende
Nederlander met modaal inkomen ziet nettosalaris met bijna 50 euro stijgen
Sterke ontwikkeling cloud- en hostinggebruik in Nederland
Vijf tips om tijd te besparen met vliegen
Wie van het Europese talent wil in Eindhoven werken? Bijna niemand
Generatie Z wordt online het gemakkelijkst beďnvloed
Besluitvormingsdilemma’s in het digitale tijdperk
72 procent Nederlanders vindt Prinsjesdag waardevolle traditie
meer top 10