zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vijf factoren bepalen klanttevredenheid

7 mei 2003 - Klanttevredenheid is voor steeds meer organisaties uitgegroeid tot een strategisch doel. Het draagt op lange termijn indirect bij aan verbetering van de resultaten.

En is, naast zaken als kwaliteit en prijs, een van de belangrijkste factoren die de loyaliteit van klanten bepalen.



Helft van de boodschappen bij één winkel
Al jaren geleden werd aangetoond dat loyale klanten minder snel zullen shoppen bij de concurrent en meer bij jou zullen besteden. Zo constateerde de wetenschapper Ross Cunningham veertig jaar geleden in het vakblad Harvard Business Review al dat een gemiddeld Amerikaans gezin zijn boodschappen bij gemiddeld 29 winkels haalt, maar de helft van die boodschappen bij één winkel.

Vijf factoren
Uit onderzoek blijkt dat er vijf factoren uitspringen, die de tevredenheid van klanten bepalen:

1. Kwaliteit,
2. Nakomen van de afspraken,
3. Prijs,
4. service en
5. Klantgerichtheid van de organisatie.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10