zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vraag naar in-company groter dan opleidingen met open inschrijving

21 december 2012 - Het rendement van in-company opleidingen wordt door werkgevers vier keer zo vaak hoger ingeschat dan van open opleidingen. Dat blijkt uit onderzoek van NIDAP in opdracht van Springest.nl. Vanwege een groeiend aantal kleinere aanbieders binnen niches, is het voor opdrachtgevers niet eenvoudig om een passend opleidingsaanbod te vinden.


Wanneer een werkgever zijn werknemers in het belang van de organisatie wil opleiden of trainen kan hij, naast intern leren op de werkplek zelf, kiezen voor een externe open of in-company opleiding. Uit onderzoek blijkt dat in-company opleidingen momenteel in verhouding belangrijker zijn dan opleidingen met een open inschrijving. Naast leren op de werkplek, leveren in-company opleidingen volgens werkgevers het meeste rendement op. 



Afdelingsmanager meeste invloed op moment en deelnemers

Afdelingsmanagers hebben bij het opzetten van een opleiding de meeste invloed op het moment van opleiden en het bepalen van de deelnemers. Dat verklaart de keuze voor in-company nog beter. "Wij horen van opleiders dat maatwerk steeds belangrijker wordt; bij de grote opleiders was in-company in 2012 verantwoordelijk voor minstens 60 procent van de totale omzet. De vraagstukken vanuit organisaties worden echter steeds complexer en het budget steeds kleiner," aldus Ruben Timmerman, directeur van Springest. 

Veel spelers onbekend buiten niche

Ruim de helft van de organisaties die in-company opleidingen afnemen, doet dat niet bij hun preferred suppliers. In de branches ICT & Media, bouw en overheid liggen die aantallen het hoogst. Timmerman: "Er zijn in de in-company markt heel veel nieuwe spelers, die vaak onbekend zijn buiten hun eigen niche. Dat maakt het voor opdrachtgevers nog moeilijker om de juiste aanbieder te kiezen."
De resultaten van dit onderzoek zijn tevens verwerkt in een infographic.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Een derde Nederlandse werknemers krijgt beloofde opleiding niet
 Kwart werknemers: kennis wordt niet wordt geborgd
 Carrièrestap geen hoofddoel bij opleiding en training
 Klassikale opleidingen het populairst
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10