zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Werknemer investeert graag in werkgerelateerde opleiding

1 oktober 2012 - Een overgrote meerderheid van 95 procent van Nederlandse werknemers is bereid om zelf te investeren in een werkgerelateerde opleiding. Dat blijkt uit onderzoek van ISBW Opleiding en Training. Van deze groep is 62,5 procent bereid om privétijd te investeren, levert 23 procent het liefst vrije dagen in, en spendeert veertien procent eigen geld om een werkgerelateerde opleiding te bekostigen.

Een kleine groep van vijf procent laat de investering in een werkgerelateerde opleiding liever volledig aan de werkgever over. Daarnaast is het opvallend dat van de genoemde investeringsmogelijkheden geen enkele werknemer bereid is om specifiek vakantiegeld in te leveren in ruil voor vakkennis of bedrijfsmatige skills. 



Investeren in uzelf
Else Slegers, algemeen directeur van ISBW: "Steeds meer werknemers zien investeren in een werkgerelateerde opleiding als een investering in zichzelf. De bereidheid om daar iets voor in te leveren is dan ook groot. De vorm waarin geïnvesteerd wordt is nog wel vooral eigen tijd en veel minder in financiële middelen. Maar wellicht dat het einde van de crisis daar verandering in brengt. Een positieve ontwikkeling is dat mensen tegenwoordig vaker zélf het initiatief nemen. Werken moet, maar uw ontwikkeling heeft u zelf in de hand."

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s
 Tevredenheid over thuiswerken neemt toe
 Nederlandse bedrijven roepen op tot minder zakelijk reizen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Werknemer leert liefst in de praktijk
 Carrièrestap geen hoofddoel bij opleiding en training
 Zomerperiode wordt gebruikt voor eigen ontwikkeling
 Kennisboost belangrijkste argument voor korte opleiding
 
 
reacties
 
Annemarie | Opleiding Middle Management  |   | 
5-10-2012
 | 
12:25 uur
Wij kunnen dit beamen. Wij verzorgen onze opleidingen in de avonduren. En hier is veel belangstelling voor. Cursisten investeren eigen tijd om naar de opleiding te komen en daarnaast ook nog veel eigen tijd om de wekelijkse huiswerkopdrachten te maken. Petje af voor deze cursisten, die vaak naast een (volledige) baan + een gezin deze tijd investeren in een opleiding.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Zo geef je het kantoor een nieuwe look
reacties
Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s  (1) 
Uurtarief freelancers gestegen (1) 
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
top10
Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
Werkend Nederland minder productief door het thuiswerken, maar meer tevreden
Kort door de bocht coaching?
Zes lessen voor jonge leiders tijdens de coronacrisis
Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan
Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis
C-suite is zwakke schakel in Mobile Device Security
Adverteerders besteden in 2019 2,2 miljard euro aan digital advertising
meer top 10