zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consument deelt online liever info met verkoper dan met sociaal netwerk

30 augustus 2012 - Consumenten voelen zich meer op hun gemak bij het online delen van informatie met een verkoper dan gegevens delen op sociale netwerken. Zeker wanneer dit de koopervaring verbetert. Dat blijkt uit een enquête onder 1.000 mensen van MyBuys en E-tailing Group, zo schrijft 6Minutes.be.

Iets meer dan de helft vande respondenten (55 procent) zegt 'meestal bereid' te zijn hun voorkeuren en gegevens te delen met verkopers die ze vertrouwen in ruil voor een verbeterde koopervaring. 52 procent van de respondenten geeft aan 'veel meer bezorgd' of 'iets meer bezorgd' te zijn wanneer ze die gegevens zouden delen op sociale netwerken. 



Online ervaring op maat
Robert Cell, ceo van MyBuys, verduidelijkt: "Consumenten verwachten online ervaringen op maat. Maar ze voelen zich beter bij het delen van hun voorkeuren met vertrouwde verkopers dan met sociale netwerken. De cijfers tonen duidelijk dat het delen van gegevens met een betere koopervaring als resultaat de merkloyaliteit vergroot." 

Specifieke informatie
Gevraagd naar de specifieke informatie die ze zouden willen vrijgeven, zegt 63 procent van de respondenten bereid te zijn te delen welke soort aanbiedingen ze prefereren; 61 procent wil delen welke merken ze kopen; 60 procent wil delen welke producten ze kopen. 

Mobiel kopen
Wanneer het gaat over mobiel kopen, blijven consumenten terughoudend. 76 procent van de consumenten geeft aan gemengde gevoelens te hebben bij geo-targeted aanbiedingen op hun mobiele toestel of ze zelfs liever helemaal niet te ontvangen.


Bron: 6minutes.be
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Delen van productinformatie online is ‘tweede natuur’ geworden
 Nederlanders hebben het meeste vertrouwen in overheidswebsites
 Tien tips voor een betere klantenservice
 Digitale informatie kost bedrijfsleven 1,1 biljoen dollar
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10