zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Managers in industriële bedrijven nauwelijks klantgericht

3 april 2003 - 40 procent van de industriële bedrijven heeft onvoldoende capaciteit om klantgericht te werken. Managers worden daar ook nauwelijks toe aangezet.

Dat blijkt uit onderzoek van de Katholieke Universiteit Nijmegen en de Universiteit van Amsterdam. De onderzoekers analyseerden ook wat de beste manieren zijn om klantgerichter te worden.



Attitude personeel en klanten centraal
De beste manieren om klantgerichter te werken, zo adviseren de onderzoekers, zijn wijziging van de attitude van het personeel en het centraal stellen van de klant in de processen. Ook blijkt dat wanneer managers worden afgerekend op 'return on investment' de klantgerichtheid groter wordt. Ook daar geven de onderzoekers scenario's voor, bijvoorbeeld het in dienst nemen van actieve sales- en marketingmanagers. Of het houden van diepte-interviews onder klanten, het inventariseren van hun wensen en daar dan gericht maatregelen op nemen.


Bron: Sigma Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10