zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

'Geen Trajectcontrole op de A2'

17 juli 2012 - Uit een onderzoek onder berijders blijkt dat 89 procent van de zakelijke rijders een trajectcontrole op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam afkeurt. Het Landelijk Parket Team Verkeer verklaart echter dat de trajectcontrole vanaf 23 juli start tussen Holendrecht en Maarssen.  

Vooral het feit dat de brede vijf-baans weg een maximum kent van 100 kilometer per uur stuit op veel onbegrip. 77 procent van de berijders vindt een trajectcontrole wel acceptabel als in ieder geval de maximumsnelheid verhoogd wordt. 80 procent vindt overigens dat de maximumsnelheid op dit stuk A2 130 kilometer per uur zou moeten zijn. Twintig procent vindt 120 kilometer per uur ook voldoende. 



Petitie
De Vereniging Auto Van De Zaak vindt een trajectcontrole zonder een aanpassing van de maximumsnelheid een slecht signaal van de overheid richting de burger. "Dit is flauw en komt over als een vorm van ‘berijder pesten’,"aldus Martin Huisman, Voorzitter van de vereniging. "De concessie dat het een 100 km weg moet blijven, had nooit gedaan mogen worden. Miljoenen berijders mogen hier niet de dupe van worden. Je kan hier altijd nog iets aan doen. Of alsnog de snelheid omhoog, of voorlopig geen trajectcontrole." VAVDZ is een petitie gestart. Deze petitie wordt direct na de zomer aangeboden aan de minister van Infrastructuur en Milieu, Melanie Schultz van Haegen.

 
 Doorsturen   8 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Automobilist wil 130 km per uur op snelweg
 Automobilist positief over plannen kabinet-Rutte
 'Kwetsbaarste groep zakelijke rijders melkkoe van de overheid'
 Bedrijfsleven blij met tracébesluit A4
 
 
reacties
 
Rutger  |   | 
17-07-2012
 | 
13:43 uur
Niet iedereen, maar veel zakelijke rijders spoeden zich van afspraak tot afspraak. Dan is veiligheid niet meer van belang. En ik vindt dat alle, dus alle verkeersdeelnemers samen moeten werken.
En dan is een trajectcontrole niet meer nodig...
W.de Greeff  |   | 
17-07-2012
 | 
14:29 uur
Complete idioterie. Eerst miljarden uitgeven voor een brede snelweg en dan omdat de ambtenaar datnodig vindt 100 km per uur onder het mom van milieu???
Wat een waanzin!!!!!
B  |   | 
18-07-2012
 | 
08:14 uur
Jarenlang staan mensen in de file op de A2, klagend over tijdverlies etc. Dan doen ze wat, de weg wordt breder, het verkeer stroomt weer door. Gemiddeld 2 of 3 keer zo snel als daarvoor, 100 - 200% tijdswinst. Maar dat blijkt dan toch nog niet genoeg. Nu we 100 kunnen willen we 130 en dat dan wel zonder trajectcontrole want eigenlijk willen we nog harder...

Blijft grappig om te zien dat als je mensen een vinger geeft, ze direct je hele hand willen hebben of eigenlijk nog liever tenminste je onderarm. Mensen neem toch eens genoegen met wat er is. Relax.

FV  |   | 
18-07-2012
 | 
10:36 uur
1. De overheid heeft aan de omliggende gemeenten/bewoners beloofd dat de snelheid 100 km/h zou zijn. Een betrouwbare overheid houdt zich aan de afspraken.
2. De tijdswinst tussen 100 en 120 km/h is 2 minuten. Waar praten we over?
3. Gebruik dit stuk snelweg nu eens om heerlijk relaxed op je bestemming aan te komen. Dat zouden we altijd moeten doen.
4. De verkiezingskoorts maakt dat de VVD/PVV autolobby alles aangrijpt om stemmen te winnen. Zijn er nou werkelijk geen belangrijker punten om aan te pakken?
Joris  |   | 
23-07-2012
 | 
14:57 uur
''77 procent van de berijders vindt een trajectcontrole wel acceptabel als in ieder geval de maximumsnelheid verhoogd wordt.''

Eigenlijk zeggen ze dat ze toch 120 rijden. Geeft enkel meer redenen om toch trajectcontrole in te voeren. Als iedereen nu gewoon zegt dat ze zich altijd aan de snelheid houden, is de roep om trajectcontroles direct minder.
bas erger dan t was  |   | 
25-07-2012
 | 
00:38 uur
je rijd relaxed als je niet zo op je snelheid hoeft te lettn,je rij gewoon mee met de andere weg gebruikers of n tikkie sneller,toch!
met zo'n pisvingerige traject-snelheidscontrole gaan ze allemaal op n''kluitje'' rijden en inhalen met 0,9km/h snelheids verschil strook 4+5 ligt er gemiddelt voor jan lul bij(bromsnor mt nep volvow)kenn ze r altijd voorbij!
en wat di vingr/helehand betreft,worden we al niet genoeg genaait of zijn dat ''peanuts'' per km?
net als dat ''2min verschil bij 120''
de vuist regelhier is ''minder rij stroken >hogere snelheid
5stroken =100(eigelijk 70voor veiligheid en milieu)
4/3=100/120
2=130
geen strook is n 8 achie op ze kant (infinnetie)
ja dan ken je n beetje doorrijden
(op de autobahn ben je r zo ,hier ben je ''jaren'' onderweg in dit ''wereld land op schaal'')
k vind t laxeerend ipv relaxt en dat kost weer 4min 59 en 67'' gaat allemaal vn mn rendement af!

Harry  |   | 
23-07-2012
 | 
18:59 uur
Die 100km is een politiek besluit en daarmee ook een politiek feit.
Als je dat besluit vervolgens niet handhaaft maak je jezelf als overheid tot een lachertje.
Of die 100 km/u al of niet ridicuul is voor dit wegvak is in dat verband verder irrelevant.
B  |   | 
25-07-2012
 | 
08:11 uur
@ Bas

Ben je misschien een gefrustreerde filerijder? Zo kom je in ieder geval wel op me over. Misschien kun je die kostbare filetijd wel gebruiken voor een cursus Nederlands. Dan kan ik de volgende keer ook daadwerkelijk volgen wat je hier allemaal roept.

Sterkte.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10