zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Personeel KPN pikt zelfverrijking topmanagement niet langer

31 maart 2003 - Over de zelfverrijking van topmanagers is veel gedebatteerd en geschreven, maar tot daadwerkelijke aanvaringen kwam het nooit. Daarin lijkt nu verandering te komen: de Centrale Ondernemingsraad van KPN wil namelijk geld terug van voormalig bestuursvoorzitter Paul Smits.

Hij vertrok vorig jaar bij KPN en kreeg 2,87 miljoen euro aan gouden handdruk mee. COR-voorzitter C. de Jongh vindt dat ongeloofwaardig en wilhet contract laten openbreken.



Sociaal betrokken mens
Onder leidig van Smits verdubbelde de schuldenlast van KPN, waardoor het bedrijf bijna failliet ging. Smits werd vaak beschreven als een sociaal bewogen mens. Volgens De Jongh kan hij dat nu bewijzen door een deel van zijn vertrekpremie in te leveren en ten goede te laten komen aan een sociaal plan voor ontslagen werknemers.

Bonus voor Scheepbouwer
Het personeel van KPN wil niet alleen dat Smits geld terugstort, maar wil zelf ook meer geld omdat topman Ad Scheepbouwer een bonus kreeg van 2,67 miljoen euro. 'Kennelijk is er weer ruimte. Daarin willen we meedelen.'

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10