zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Steeds minder shockerende reclame

31 maart 2003 - De controversiële billboard-campagnes van Bennetton (onder andere met een afbeelding van een Aids-patiënt) veroorzaakten in de jaren negentig grote beroering. Tegenwoordig lijkt de reclameindustrie een stuk braver geworden.

Is het concept van 'shocktherapie' uitgewerkt?



Gucci
Recentelijk haalde Gucci de publiciteit met een waarin een model werd afgebeeld dat een deel van haar schaamhaar had weggeschoren. Het restant had de vorm van een 'G'. Maar het lijkt erop of de uiting van Gucci een uitzondering vormt. Volgens het magazine Marketing Week daalt het aantal klachten bij zelfreguleringsorganisaties namelijk.

Provoceren
Dat betekent niet per se dat reclame fatsoenlijker geworden is. Wellicht laat het publiek zich niet meer provoceren. In dat geval is het recept van 'shocktherapie' voorlopig uitgewerkt.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10