zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Ondernemers moeten focussen op productiviteit, niet aandeelhouderswaarde

27 maart 2003 - Ondernemers hebben de laatste jaren te veel gelet op hun aandeelhouders en te weinig op hun werknemers. Dat zei voorzitter B. Wientjes van de werkgeversvereniging AWVN op 26 maart tijdens een congres in Nijkerk.

De AWVN-voorzitter vindt dat ondernemers meer aandacht moeten geven aan een hogere productiviteit in hun eigen bedrijf. Bijvoorbeeld door ziekteverzuim terug te dringen. De AWVN-onderhandelaars, die betrokken zijn bij de helft van alle CAO's, proberen daartoe meer resultaatbeloning in CAO's op te nemen.



Overdreven prijzen en onvoorzichtige overnames
Als rampzalige gevolgen van de verstoorde balans tussen kapitaal en arbeid noemde Wientjes de overdreven prijzen voor IT-aandelen en onvoorzichtige bedrijfsovernames, maar hij vermeed Ahold te noemen in het rijtje. Het streven van bedrijven om elk kwartaal betere cijfers te tonen, noemde Wientjes gedoemd om te mislukken.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Zoomend op weg naar het nieuwe normaal
 High performance teams kunnen organisaties door crisis loodsen
 Slechts vijf procent vindt innovatie het belangrijkst bij keuze financiële dienstverlener
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Slechts vijf procent vindt innovatie het belangrijkst bij keuze financiële dienstverlener (1) 
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg (1) 
Corona-klagen (1) 
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’  (2) 
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
top10
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
Vacaturetrend: op weg naar herstel
Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
Consumentenuitgaven in juni nog steeds tien procent lager dan in 2019
Een vijfde verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces
Ruimbagage meenemen bijna twintig procent duurder in drie jaar
Mismatch talent nog nooit zo groot door snelle technologische ontwikkelingen
meer top 10