zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

CRM is dood

25 maart 2003 - Misschien moeten we het maar toegeven: Customer Relationship Management is dood. De vooral door ICT-bedrijven gepromote nieuwe wijze van klantbeheer zou de nieuwe rage moeten worden na ERP en internet.

Maar de balans anno nu is triest: veel vruchten heeft CRM nog niet afgeworpen.



Mislukking
Volgens het tijdschrift Marketing Week is CRM een mislukking geworden. Jaarlijks geven bedrijven 3,5 miljard dollar uit aan CRM-software plus het vijfvoudige aan implementatie en training. Leuk voor de CRM-industrie natuurlijk, maar wat leveren al die inspanningen op? Te weinig, zeggen steeds meer bedrijven in koor.

Sommige doelen worden gehaald, andere niet
Niet alleen duurt het jaren om de software goed te implementeren, ook daarna gaat het nodige mis. Sommige doelen worden dankzij CRM goed gehaald, zoals een hogere klanttevredenheid. Maar dat gaat vaak ten koste van andere doelen, zoals betere marges, cross-selling of lagere kosten op het gebied van van klantcontact. Dat is erg frusterend. En pas dan de software maar eens aan...


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
 Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
 Een vijfde verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
Helft bedrijven heeft moeite met datamanagement (1) 
Ook Renault en Nissan snijden in prijzen elektrische auto's (1) 
Vier op de tien vinden klantenservice financiële dienstverleners ondermaats  (2) 
top10
Pandemie heeft drastische gevolgen voor werk en inkomen Millennials en Generatie Z
Welke HR-banen verschijnen de komende tien jaar?
Wat zijn de regionale gevolgen van corona?
Platform de Toekomst van Arbeid geeft boost aan hervormingen werken, leren en sociale zekerheid
Nauwelijks beweging in de luchtvaart in mei
CEO’s moeten technologie in hun DNA hebben om succesvol te zijn
Thuiswerker is zich tijdens lockdown meer bewust geworden van cybersecurity
Onverwachte netwerkproblemen grootste frustratie van IT-teams
Bijna alle partners willen aanvullend geboorteverlof opnemen
Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
meer top 10