zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

CRM is dood

25 maart 2003 - Misschien moeten we het maar toegeven: Customer Relationship Management is dood. De vooral door ICT-bedrijven gepromote nieuwe wijze van klantbeheer zou de nieuwe rage moeten worden na ERP en internet.

Maar de balans anno nu is triest: veel vruchten heeft CRM nog niet afgeworpen.



Mislukking
Volgens het tijdschrift Marketing Week is CRM een mislukking geworden. Jaarlijks geven bedrijven 3,5 miljard dollar uit aan CRM-software plus het vijfvoudige aan implementatie en training. Leuk voor de CRM-industrie natuurlijk, maar wat leveren al die inspanningen op? Te weinig, zeggen steeds meer bedrijven in koor.

Sommige doelen worden gehaald, andere niet
Niet alleen duurt het jaren om de software goed te implementeren, ook daarna gaat het nodige mis. Sommige doelen worden dankzij CRM goed gehaald, zoals een hogere klanttevredenheid. Maar dat gaat vaak ten koste van andere doelen, zoals betere marges, cross-selling of lagere kosten op het gebied van van klantcontact. Dat is erg frusterend. En pas dan de software maar eens aan...


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10