zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Werknemer neemt zelf initiatief voor opleiding en training

24 mei 2012 - Uit online onderzoek van ISBW Opleiding en Training blijkt dat maar liefst 84 procent van de werknemers zelf met ideeën komt voor het volgen van opleidingen en trainingen. In ruim tien procent van de gevallen neemt de direct leidinggevende het initiatief en drie procent van de respondenten geeft aan dat het initiatief bij de directeur ligt. Slechts twee procent geeft aan dat de HR-manager het initiatief neemt voor het volgen van een opleiding of training.

Op de vraag of de respondenten beschikken over een persoonlijk opleidingsbudget, antwoordt 70 procent ontkennend. Achttien procent van de werknemers heeft een variabel opleidingsbudget dat afhankelijk is van het type opleiding of training, en dertien procent heeft een vast opleidingsbudget. 



Eigen initiatief
Else Slegers, algemeen directeur van ISBW: "Ik zie in de praktijk dat mensen in hun leven steeds meer zelf het initiatief nemen. Juist nu de economie geen stabiele factor is, gaan mensen op zoek naar hun eigen wensen en behoeften. Vooral op het gebied van persoonlijke ontwikkeling. Omdat weinig werknemers beschikken over een opleidingsbudget en het initiatief voor opleidingen en trainingen nauwelijks uit de organisatie komt, trekken werknemers zelf de stoute schoenen aan. Een positieve ontwikkeling, want deze gedrevenheid betaalt zich uit in de resultaten van opleidingen en trainingen. Zowel voor de werknemer als de werkgever."

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Administratieve, logistieke en sales banen meest populair onder werkzoekenden
 Klanttevredenheid op hoger level met ISO 10000-serie
 Vijf manieren om data-downtime te voorkomen tijdens de vakantie
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Opleiding in avonduren verliest aan populariteit
 Millennial verkiest persoonlijke ontwikkeling boven hoog salaris
 Hoogopgeleiden ontevreden met loopbaanmogelijkheden
 Recessie en vergrijzing maakt investeren in personeel noodzakelijk
 
 
reacties
 
Boudewijn Lemstra  |   | 
25-05-2012
 | 
10:02 uur
Dat is inderdaad goed merkbaar. Mensen zijn zich steeds beter bewust van wat ze nodig hebben en zijn zelf vaak veel creatiever in het vinden van oplossingen daarvoor. Helaas kost het nog wel eens moeite de werkgever daar vervolgens van te overtuigen. Dit weekend schrijf ik op verzoek bijv. nog een A4-tje over wat onze opleidingen bijdragen aan het functioneren van medewerkers in de jeugdzorg en aan de verbetering van de kwaliteit van die zorg. Ik doe het graag. Welkom.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
Waarom vinden medewerkers mij kort door de bocht? (1) 
Zoveel verdient Ferrari op elke verkochte auto (1) 
40 procent werknemers ervaart grote afstand tot baas (1) 
Hoe je je kunt vertillen aan je coachende rol (1) 
Werkgevers worstelen met gespannen arbeidsmarkt (1) 
Solliciteren? Vertel uw persoonlijke verhaal (1) 
Haastige spoed is ook in de verkoop zelden goed (4) 
top10
Leidinggevenden hebben geen idee wat personeel bezighoudt
Werkgeluk nog steeds bepaald door dezelfde factoren als 50 jaar geleden
50 procent loopt risico baan te verliezen door intelligente technologie
Hoogopgeleide medewerkers willen blijven leren
Ontwikkeling medewerkers topprioriteit bij Nederlandse bedrijven
Vijf stappen om relevant te blijven in het digitale tijdperk
Meer werkenden, behalve onder jongeren
Klantervaringen steeds belangrijker voor succesvolle supply chain-strategie
'Kleine' overtreding, torenhoge autoverzekeringspremie
WiFi op vakantieparken steeds vaker voorzien van snelheidslimiet
meer top 10