zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vrouwen zijn Explorers, Achievers, Builders of Masters

23 maart 2003 - Reclamebureaus en marketingspecialisten stoppen de mensheid graag in hokjes, bijvoorbeeld op basis van leeftijd, opleidingsniveau, welvaartsklasse et cetera. Bulldog Drummond en Radar Communications hebben onlangs de doelgroep 'vrouwen' geanalyseerd.

Volgens de onderzoekers zijn er vier typen vrouwen, waar marketeers rekening mee moeten houden: Explorers, Achievers, Builders en Masters.



Explorers
Zitten goed in hun vel, zijn tegen de obsessie van de maatschappij met jeugd en schoonheid en houden van klassieke kunst en literatuur.

Achievers
Hebben een duidelijk beeld van wat succes voor henzelf betekent en wat de maatschappij als succesvol beschouwt. Zij streven vooral naar balans.

Builders
Twijfelen voortdurend tussen het verkrijgen van materiele bezittingen en hun hang naar eenvoud en een uitgebalanceerd leven.

Masters
Zijn geinteresseerd in gezondheid en schoonheid, maar willen zelf bepalen hoe ze jong kunnen blijven en het meeste uit het leven kunnen halen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10